جشنواره آش ایرانی سال آینده در شهریور ماه برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان،گفت: برنامه داریم سال آینده؛ مثل سالهای اول، این جشنواره‌ در شهریور ماه و در فضای تفریحی گاوازنگ به صورت روباز  برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سید سعید صفوی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره با حضور هنرمندانی از سراسر کشور شاهد بزرگترین فستیوال غذای کشور و نمایشگاه صنایع‌دستی هستیم، اظهار کرد: این جشنواره‌ همزمان با دو جشنواره دیگر در حال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور پررنگ شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع دستی در این دوره از جشنواره گفت: در این جشنواره ملی ۹ شهر و یک روستای جهانی صنایع‌دستی آثار صنایع دستی و سوغات شهر خود را عرضه میکنند که از نکات بارز این نمایشگاه است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تعداد غرفه‌ها در این دوره از جشنواره، اظهار کرد: سال قبل هر استان ۳ غرفه تعلق گرفته بود که خوشبختانه امسال به ۵ غرفه رسیده است.

صفوی در ارتباط با میزان استقبال گردشگران از این جشنواره بیان کرد: سال قبل با وجود اینکه پس از دو سال تعطیلی و ایام کرونا جشنواره آش برگزار شد، اما مردم زنجان و گردشگران گل کاشتند و شاهد استقبال بی‌نظیری از این جشنواره‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه طی ایام کرونا به مدت دو سال این جشنواره‌ها تعطیل بود، خاطر نشان کرد: به علت تقارن ماه‌های شهریور و ماه مرداد و تقارن آن با ماه محرم و صفر به مدت دو سال این جشنواره‌ها در مهرماه برگزار شد.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال باتوجه  به شرایط آب و هوایی زنجان در مهرماه این جشنواره را در فضای رو بسته نمایشگاهی برگزار کردیم، افزود: برنامه داریم که سال آینده؛ مثل سالهای اول، این جشنواره‌ ها  در شهریور ماه و در فضای تفریحی گاوازنگ در خیابان آشخوری برگزار شود.

گفتنی است: زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله و میزبان مهربان، از تاریخ ۷ تا ۱۱ مهرماه شاهد برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha