۷۰ درصد تورهای گردشگری به زنجان نیامده اند

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان،با بیان اینکه متاسفانه استان زنجان را به خوبی در کشور معرفی نکرده ایم،گفت: ۷۰ درصد کسانی که تورهای گردشگری برگزار میکنند به زنجان نیامده اند که باید از ظرفیت رسانه‌ها و جشنواره‌ها برای شناساندن این استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،سید سعید صفوی، ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۲ هزار میراث فرهنگی  در ۴ کلاسه شناسایی شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۹۲۹ اثر ثبت ملی و جهانی شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد اثر میراث فرهنگی استان زنجان ۷۹۷ مورد آثار غیر منقول ،جهانی یک مورد، طبیعی ۲۳ مورد، آثار ناملموس و معنوی ۶۴ و منقول را ۴۴ مورد است که به  ثبت ملی و جهانی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در حال تهیه و پیگیری ۵ پرونده برای طی مراحل ثبت جهانی هستیم، افزود: مقدمات این ثبت جهانی آماده شده است که ۲ مورد آن آثار معنوی و ۳ مورد آن طبیعی و غیر منقول است.

صفوی ادامه داد: زرین غار قیاس‌کندی واقع در شهرستان خدابنده نیز با پیگیری های صورت گرفته به نام استان زنجان  ثبت ملی شد که یکی از غارهای شگفت انگیز استان زنجان به شمار می رود.
وی اظهار کرد:  از سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۱۸۸ قلم آثار کشف شده است که در این راستا ۷۶ متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی استان سال گذشته یک هزار و ۶۵۰ پروانه صادر و بخشی نیز  تمدید شده است، افزود: در ۴ ماهه نخست سال‌جاری ۶۷۲ پروانه صادر شده است .

صفوی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته نیز برای ۳۱۶ نفر  هنرمند در حوزه صنایع دستی اشتغال ایجاد شده است و در سال جاری نیز ۴۷۵ نفر تعهد داریم که ۵۳ درصد آن تاکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: در خصوص بیمه هنرمندان نیز ۵۰۰ نفر به وزارت خانه معرفی شده است و از بخش مشاغل خانگی، تبصره ۱۸ و ۱۶، نیز ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه گردشگری از سال ۱۴۰۰ تا کنون  ۷۰ موافقت اصولی صادر شده است، که برای بخشی از این موافقت اصولی ها پروانه صادر شده است، افزود: خوشبختانه در سطح استان در حوزه گردشگری سرمایه گذاران خوبی جذب شده است و در توسعه بوم‌گردی که اولویت میراث است تسهیلات خوبی پرداخت شده است.

صفوی با اعلام این خبر که امسال جشنواره آش و نمایشگاه صنایع دستی با مشارکت بخش خصوصی در مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: پیگیر جشنواره سر آشپزها در شهر سجاس نیز هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما زنجان را بخوبی معرفی نکرده‌ایم، افزود: متاسفانه ۷۰ درصد کسانی که تور می‌بندند به زنجان نیامده‌اند که باید از ظرفیت رسانه‌ها و جشنواره‌ها برای شناساندن این استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha