استفاده ۹۹ درصدی مردم از پیام‌رسان‌های داخلی در کره جنوبی

بر اساس گزارش statist، در کره‌ جنوبی ۹۹ درصد مردم از پیامرسان‌های داخلی استفاده می‌کنند و هشتاد درصد گردش اطلاعات و استفاده از پهنای باند در این کشور، داخلی است.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) کره جنوبی از لحاظ سرعت و دسترسی به اینترنت بین‌الملل یکی از پیشروترین کشورهاست و سرعت اینترنت در این کشور در چندسال اخیر همواره در بین ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته است.

در سال ۲۰۲۳ ضریب نفوذ اینترنت در بین شهروندان کره جنوبی به ۹۷.۶ درصد رسید و ۹۲ درصد از کل آمار استفاده کنندگان از شبکه اینترنت در شبکه های اجتماعی فعالیت داشتند.

اما نکته جالب اقبال گستردهٔ کره‌ای‌ها به شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌های بومی است.

استفاده اکثر مردم کره‌جنوبی از پیامرسان بومی

طبق پژوهشی که در سال ۲۰۲۲ انجام شده و در سایت statista منتشر شده در سال ۲۰۲۲، حدود ۹۹ درصد از کل شهروندان کره جنوبی گفته‌اند از پیام‌رسان Kakaotalk که پیام رسان بومی کره جنوبی است استفاده می‌کنند. این در حالی است که در رده های بعدی پیامرسان‌های مورد استفاده در این کشور، فیس‌بوک تنها ۲۳درصد و اینستاگرام تنها ۱۸ درصد استفاده می‌شود.

همچنین طبق آمار منتشر شده از سایت استاتیستا در سال ۲۰۲۲، در حوزه شبکه‌های اجتماعی پس از اینستاگرام و فیسبوک، شبکه های اجتماعی Naver line و Kakao Story که هر دو شبکه‌های اجتماعی بومی این کشور هستند بالاترین میزان استفاده را در بین کاربران کره جنوبی دارند. گفتنی است که Kakao Story صرفا یک شبکه اجتماعی در کره به شمار نمی آید و کاربران این شبکه اجتماعی حتی امکان خرید به صورت آنلاین از این شبکه را دارند. میزان استفاده از Kakao Talk در کره جنوبی به قدری بالا است که این پیامرسان را جایگزینی برای واتساپ می‌دانند.

دیگر شبکه اجتماعی که شهروندان کره جنوبی از آن استفاده می کنند شبکه اجتماعی سای ورد است که اساس فعالیت آن به صورت تصاویر ایزومتریک بوده و کاربران به صورت مجازی می توانند در آن زندگی کنند.

استفاده اکثر کره‌ای‌ها از موتور جستجوی بومی

استفاده شهروندان کره جنوبی از پلتفرم‌های بومی صرفا به شبکه های اجتماعی خلاصه نمی شود و بر اساس اطلاعات موجود تا سال ۲۰۲۲ میزان استفاده شهروندان کره جنوبی از موتورهای جستجو، حدود ۶۱ درصد از کاربران اینترنت در این کشور از موتور جستجوی بومی Naver، حدود ۲۹ درصد از موتور جستجوی بین المللی گوگل، پنج درصد از موتور جستجوی بومی Damn و مابقی از سایر موتور های جستجو استفاده می کنند

چرا سرعت اینترنت کره جنوبی بالا است؟

اصلی ترین دلیل بالا بودن سرعت اینترنت در کره جنوبی استفاده از زیرساخت و شبکه ملی اطلاعات در این کشور است. این طرح در اوایل دهه ۸۰ در کره جنوبی آغاز شد و در حال حاضر سه شرکت KT Corporation، SK Broadband و LG Uplus مسئولیت تامین بخش زیرساختی این کشور را بر عهده دارند که هر سه شرکت در همین کشور تاسیس و فعالیت دارند.

استفاده از این شرکت های بومی سبب شد تا کره جنوبی یکی از کشورها با بالاترین میزان پوشش دهی شبکه LTE در جهان باشد و گفته می شود نسل چهارم شبکه موبایل تقریبا در تمام این کشور در دسترس کاربران قرار دارد و از سال ۲۰۱۹ این کشور برای پوشش کامل نسل پنجم اینترنت فعالیت خود را آغاز کرد. علاوه بر این استفاده از این شرکت ها برای ساخت زیر ساخت در کره جنوبی سبب شد تا هزینه اینترنت در این کشور تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند تا جایی که هزینه استفاده از اینترنت در کره جنوبی تقریبا نصف هزینه اینترنت در آمریکا است.

گردش ۸۰ درصدی پهنای باند در داخل

استفاده از زیرساخت بومی در کره جنوبی و شبکه ملی پهن باند این کشور باعث گردش ۸۰ درصدی اطلاعات در آن شده که این موضوع به معنای برخورداری از شبکه ملی در حوزه پهن باند و اینترنت است. همین موضوع سبب شده تا پهنای باندی که دولت کره به پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی بومی این کشور داده، بسیار بیشتر از پهنای باند شبکه های اجتماعی خارجی باشد و این موضوع در توسعه شبکه های اجتماعی بومی کره تاثیر بسیار زیادی داشته است.

از طرفی هم اعطای تسهیلات برای استفاده از شبکه بومی از دیگر عوامل مهم در بالا رفتن میزان استفاده کاربران از شبکه های بوم این کشور شده است. برای مثال دولت کره جنوبی یارانه ای خاص را به افراد کم درآمد اختصاص داده تا این افراد بتوانند با قیمتی پایین تر به شبکه ملی اطلاعات این کشور دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این دولت کره جنوبی برای هر صنف نیز برنامه ای جداگانه دارد تا کاربران اینترنت را به سمت شبکه های بومی این کشور سوق دهد، برای مثال دولت کره برنامه ای خاص را برای زنان خانه دار راه اندازی کرد که در آن اصول خانه داری یا سبک زندگی درست برای کودکان آموزش داده شده بود.

جدای از این موارد تعرفه استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی و موتور جستجوی بومی کره در این کشور پایین‌تر از تعرفه استفاده از شبکه های بین المللی بوده و همین موضوع سبب شده تا بخش زیادی از کاربران به استفاده از شبکه های بومی ترقیب شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha