نجات کوهنورد سقوط کرده از ارتفاعات طارم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کوهنورد ۴۸ ساله سقوط کرده از ارتفاعات بنارود طارم توسط تیم های کوهستان زنجان و شهرستان طارم پس از ۶ ساعت تلاش بی وقفه نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)، زنجان حکمت‌اله هاشمی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد:  گزارش سقوط کوهنورد ۴۸ساله از ارتفاعات بنارود شهرستان طارم مرز بین استان زنجان و گیلان ساعت ۱۲:۵۲ روز شنبه(۲۵شهریورماه)توسط هموطنان  برای امدادرسانی به ندای امداد اطلاع داده شد.

وی خاطرنشان کرد:  بلافاصله  یک تیم  کوهستان از پایگاه امداد و نجات جاده ای در مسیر زنجان به تهم و تیمی دیگر از پایگاه امداد و نجات جاده ای سرخه دیزج شهرستان طارم به منطقه اعلام شده اعزام  شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این تیم های هشت نفره از نیروهای عملیاتی همراه با یک دستگاه آمبولانس و خودروی سبک کمک دار و مجهز به تجهیزات مورد نیاز شدند.

هاشمی اظهارداشت: تیم های کوهستان پس از رسیدن به منطقه، مصدوم را پانسمان، بانداژ، و تثبت کرده به شهر آببر مرکز شهرستان طارم منتقل کردند.

وی تاکید کرد:  تیم های کوهستان هلال احمر مصدوم را در آببر  تحویل اورژانس  داده و با بالگرد دانشگاه علوم پزشکی جهت مداوا به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پایان عملیات امدادرسانی به این کوهنورد سقوط کرده پس از  بیش از ۶ ساعت تلاش بی وقفه ساعت ۱۹:۵ پایان یافت.

هاشمی در ادامه با اشاره حادثه دیگر اظهار کرد: ساعت ۱۲:۲۷ واژگونی یک دستگاه تریلر در کیلومتر ۲۵  جاده خدابنده به همدان توسط مردم‌اطلاع داده شد و ۲ تیم عملیاتی همراه با آمبولانس و ست نجات برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی تصریح کرد: نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده ای زرین رود توانستند راننده محبوس در داخل خودرو را رهاسازی کرده و نجات دهند.

این مسئول از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha