توصیه‌های پلیس فتا درباره امنیت پیام‌رسان‌ها

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از راهکارهایی برای امن‌سازی پیام‌رسان‌ها و جلوگیری از هک شدن آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) علی محمد رجبی گفت: امروزه پیام‌رسان‌ها یکی از ابزاری است که بیشترین زمان استفاده ما از فضای مجازی را به خود اختصاص می‌دهند. اگر ما به امنیت این پیام‌رسان‌ها توجه نکنیم، تبعاتی را شاهد خواهیم بود. یکی از این تبعات در خطر قرار گرفتن داده‌های خصوصی است که می‌تواند به انواع مختلف از آن سوءاستفاده شود.

وی افزود: پیرو در خطر گرفتن داده‌ها و اطلاعات شخصی، اخاذی‌های متعددی توسط سودجویان صورت می‌گیرد. این اخاذی ممکن است در قالب تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی صورت بگیرد. نکته قابل توجه این است که مخاطبین افرادی که هک می‌شوند نیز در خطر قرار دارند. به این صورت که قالبا پیام‌هایی از شخصی که هک شده مبنی بر درخواست کمک مالی دریافت می‌کنند.

رجبی اظهار داشت: به طور کلی برای امن‌سازی پیام‌رسان‌ها لازم است که چهار اقدام انجام شود. اولین اقدام فعال‌سازی قفل پیام‌رسان است. ما علاوه بر اینکه برای تلفن همراه خود یک رمز تعریف می‌کنیم، باید حتماً برای اپلیکیشن‌های مهم نیز رمزی جدا بگذاریم. این کار به راحتی از طریق تنظیمات قابل انجام است.

وی همچنین گفت: فعال‌سازی و تأیید دو مرحله‌ای نیز از دیگر اقدامات لازم جهت امن‌سازی پیام‌رسان است. این کار نیز از طریق تنظیمات پیام‌رسان قابل انجام بوده و یک ایمیل به عنوان تنها راه برای بازیابی رمز انتخاب شده نیز از کاربر گرفته می‌شود. در کنار این موضوع لازم است که همواره نشست‌های فعال در پیام‌رسان چک شود تا از مطمئن شویم به غیر از خودمان، شخص دیگری به پیام‌رسان ما دسترسی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha