خدمات رایگان سلامت از مبانی ایجاد عدالت اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمات درمانی را مهم‌ترین بخش از خدمات این سازمان اعلام کرد و گفت: در مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی قائل به توسعه خدمات رایگان در تمام بخش‌ها هستیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در بازدید از بیمارستان میلاد و در جلسه‌ای با مدیران این مرکز درمانی، با اشاره به راهبردها و روش‌های مختلف ارائه خدمات درمانی در سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان مستقیم، همچنین در خرید راهبردی خدمات از بخش‌های طرف قرارداد، اظهار کرد: خدمات رایگان سلامت از مبانی ایجاد عدالت اجتماعی است.

وی افزود: ما در مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی قائل به توسعه خدمات رایگان در تمام بخش‌ها هستیم و البته در این توسعه کمی و کیفی خدمات باید الزامات مدیریتی و نظارتی آن را فراهم کنیم. رویکرد درمان رایگان در بخش درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی، راهبرد موفق و الگویی است که در نظام سلامت مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: راهبرد دولت سیزدهم این است که هزینه درمان را به‌ویژه در سطح درمان بستری تا حد امکان به صفر نزدیک کند. اگر در مدیریت بخش درمان مشکلی وجود دارد و تقاضای القایی و هزینه خدمات بدون توجیه به نظام سلامت تحمیل می‌شود، مدیریت این مشکلات بر عهده مدیران نظام سلامت است و نباید این مشکلات موجب ایجاد محدودیت و مشکل برای مردم و بیماران شود.

وی ادامه داد: کار درمان، کار سختی است که مشقت فراوان دارد و فرصت حضور و خدمت در این حوزه، فرصت بسیار ارزشمندی است که ارزشمند و مقدس است و با هیچ شغل دیگری قابل قیاس نیست و لذتی که در این خدمت برای ارائه‌دهنده خدمت و برای بیمار وجود دارد، بسیار قابل توجه است.

موسوی خاطرنشان کرد: بخش درمان، یک بخش مهم و تأثیرگذار در سازمان تأمین اجتماعی است و اولویت تمام اقدامات در این بخش، ارائه خدمت بهتر و مطلوب‌تر به مردم است و تمام روش‌ها و تغییرات مدیریتی و سیاست‌گذاری‌ها در این بخش باید معطوف به هدف ارائه خدمت بهتر به مردم باشد، نباید اجازه دهیم مردم و مخاطبان در این بخش، در معرض تبعات چالش‌های موجود قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha