موج گرانی جدید در بازار سکه | افزایش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

سکه امامی نسبت به دیروز افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)،سکه امامی امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دیروز افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی و به ۲۸ میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین حباب این سکه روی رقم ۵ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان قرار دارد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا به این لحظه ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان معامله شده است.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۲۸.۴۰۰.۰۰۰ ۵.۶۴۷.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۵.۵۸۶.۰۰۰ ۲.۸۳۱.۰۰۰
نیم سکه ۱۵.۳۰۰.۰۰۰ ۳.۹۲۴.۰۰۰
ربع سکه ۱۰.۳۰۰.۰۰۰ ۴.۶۱۰.۰۰۰
سکه گرمی ۶.۰۰۰.۰۰۰ ۳.۱۹۹.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۲.۳۷۳.۵۰۰
۲۴ عیار ۳.۱۶۹.۰۰۰
طلای دست دوم ۲.۳۳۹.۸۵۰
مثقال طلا ۱۰.۰۹۵.۰۰۰
انس طلا ۱۹۴۰ دلار و ۲۸ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۹۴۰ دلار و ۲۸ سنت است./مهر

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / پیشروی قطعات سکه در کانال‌های بالاتر

طی روزهای پایانی هفته گذشته قیمت طلا و سکه به کانال قیمتی بالاتر ورود کرده بود، اما نوسانات کاهشی قیمت دلار امکان پیشروی در بازار طلا را نمی‌داد. با این حال، امروز با شروع هفته دوم شهریور، قیمت در کانال‌های بالاتر پیشروی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز امروز شنبه ۱۱ شهریور قیمت طلا و سکه افزایش داشت. با وجود اینکه انس جهانی طلا در طول معاملات روز جاری در بازار داخلی کاهشی بود اما قیمت در بازار فلز زرد از افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار تبعیت کرد و گران شد. گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۴۰ دلاری در حال معامله است.

امروز بیشترین رشد قیمت در سکه امامی بود. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند تقویت انتظارات برای رشد اونس طلا موجب شده است که فشار فروش در بازار سکه امامی محدودتر شود و فلز گرانبهای داخلی در برابر افت قیمت مقاومت کند.

نوسانات بازار طلا ناشی از افت و خیز حباب است

در همین راستا جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی به نقش قیمت دلار در نوسانات محدود قیمت طلا و سکه اشاره کرد و به تجارت‌نیوز گفت: «سکه همیشه حباب دارد و معمولا در رشد قیمت این حباب بزرگتر می‌شود. باید در نظر داشت که بازار طلا همبستگی بالایی با قیمت دلار دارد؛ اما وقتی قیمت دلار پایین می‌آید شدت کاهش قیمت سکه بیشتر می‌شود.»

این کارشناس اقتصادی معتقد است در حال حاضر قیمت طلا و سکه متاثر از الگوی تخریب یک بازار و جهش بازار دیگر پیروی می‌کند وی در این‌ باره گفت: «روند قیمت در بازارهای مالی ناشی از اخبار مساعد سیاسی، انجام توافقات با کشورهای مجاور و برخی تهدیدها و بخشنامه‌های دستوری است. باید توجه داشت این نوسانات افزایشی و کاهشی در واقع از افت و خیز قیمت حباب، در بازار طلا تبعیت می‌کند و ناشی از تقاضا نیست.»

وی با اشاره به اینکه اگر سد سیاست‌گذار نباشد دلار و متعاقب آن طلا و سکه به راحتی می‌تواند در کانال‌های بالاترِ قیمتی قرار گیرد، افزود: «تاثیر نقدینگی و افزایش پایه پولی را نمی‌توان انکار کرد و هر اقدامی از سوی سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها کوتاه‌مدت، مقطعی و ناچیز است و قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند.»

سرپیچی سکه بهار از رشد قیمت

امروز ۱۱ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۳۳ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۱۳۶ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار تنها قطعه‌ای بود که از روند افزایشی قیمت در بازار سکه تبعیت نکرد و کاهش محدود چهار هزار تومانی داشت. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان مبادله شد.

امروز نیم‌سکه‌ افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی قیمت با رقم ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. گفتنی است سکه گرمی نیز با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد و افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت.

مثقال یک پله رشد داشت

در روز جاری روند افزایشی قیمت طلا نسبت به افزایش قیمت سکه قابل توجه‌تر بود. هر مثقال طلا با رشد ۸۵ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۲۰ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۴۹ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۱۸ هزار تومان رسید.

در یازدهمین روز از شهریور حباب سکه متناسب با قیمت قطعات سکه روند داشت. امروز حباب سکه بهار تنها قطعه‌ای بود که کاهش ۶۲ هزار تومانی داشت. حباب سکه امامی ۱۰۴ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۱ هزار تومان، ربع ۸۵ هزار تومان و سکه گرمی ۴۳ هزار تومان رشد داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha