جابه‌جایی۱۲۸ هزار مسافر اربعین توسط ناوگان هواپیمایی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲۸ هزار نفر از مسافران اربعین به صورت رفت و برگشت از مسیر هوایی برای سفرهای خود استفاده کردند و تاخیر پروازهای امسال با کاهش محسوس نسبت به سال گذشته همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از فرودگاه امام خمینی(ره) که با حضور معاونان و مدیران حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۲۸ هزار نفر از مسافران به صورت رفت و برگشت از مسیر هوایی برای سفرهای اربعین استفاده کرده‌اند و از فردا تعداد این مسافران در عملیات بازگشت بیشتر خواهد شد.

بذرپاش از برقراری یک‌هزار پرواز در فرودگاه امام خمینی‌(ره) و سایر فرودگاه‌ها خبرداد و افزود: ۷۸ هزار مسافر از ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی(ره) عازم عتبات عالیات شدند.

وزیر راه و شهرسازی میزان تاخیرات پروزاها را حداقلی دانست و گفت: تاخیر در پروازهای اربعین نسبت به سال گذشته با کاهش محسوسی همراه شده است.

وی با بیان اینکه پروازهای خروجی ظرف سه روز آینده اوج می‌گیرد، افزود: تلاش می‌کنیم پروازهای فوق‌العاده نیز برای سفرهای اربعین برقرار شود.

بذرپاش با اشاره با برپایی موکب توسط شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ امام‌خمینی‌(ره) اظهار کرد: امروز این فرودگاه به یمن وجود یک شهید تفحص شده پس از سال‌ها و خاکسپاری وی در ترمینال سلام، متبرک شد.

وی در ادامه درباره قیمت‌ بلیت‌ سفرهای هوایی اربعین توضیح داد: از شرکت‌های هواپیمایی درخواست نظارت حداکثری داشتیم و خوشبختانه با فروش بلیت در خود شرکت‌های هواپیمایی، کنترل و عرضه بلیت‌ها با قیمت‌ مصوب محقق شد.

بذرپاش ادامه داد: گزارش‌های حداقلی در خصوص برخی تخلفات دریافت کردیم که تعزیرات ورود کرد و جرایمی برای متخلفان در نظر گرفته شد.

افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در فرودگاه امام خمینی(ره)

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تدارکات دیده شده در فرودگاه امام خمینی(ره) برای سفرهای اربعین گفت: ظرفیت پارکینگ‌ این فرودگاه ۷ الی ۸ برابر افزایش یافت و محوطه نیز آسفالت شد، همچنین پارکینگ رایگان در اختیار زائران قرار گرفت‌.

وی تاکید کرد: سایر خدمات رفاهی نیز در روزهای آینده با نظارت بیشتر و کیفیت بالاتر ادامه خواهد داشت.

بذرپاش در ادامه درباره آغاز بازگشت زائران توضیح داد: حمل‌ونقل عمومی و شبکه اتوبوسرانی بین جاده‌ای کشور همکاری جامع و کاملی در این ایام داشتند و بیش از ۲۰ هزار سفر با ناوگان اتوبوسرانی عمومی انجام شد.
انجام‌۴۷ هزار سفر با تاکسی‌های اینترنتی

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ۴۷ هزار سفر با تاکسی‌های اینترنتی برقرار شد و ظرفیت حمل‌ونقل ریلی به مقاصد پایانه‌های مرزی ۲۰ درصد و ظرفیت حمل‌ونقل هوایی نیز به لحاظ تعداد نیز ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: همچنین عده‌ای نذر داشتند و با خودروهای شخصی خود مسافران اربعین را به پایانه‌های مرزی منتقل کردند.

بذرپاش با بیان اینکه تمهیداتی در پایانه‌های مرزی برای سفرهای اربعین در نظر گرفته شد، گفت: برای مثال ظرفیت پارکینگ‌های مرز مهران سال گذشته ۶۰ هزار خودرو بود و امسال به ۱۰۰ هزار خودرو افزایش یافت، همچنین پارکینگ برای ۵۰ هزار خودرو در مرز چذابه فراهم شد.

وی به اقدامات انجام شده در مسیرهای مواصلاتی پایانه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: مسیر ۱۱۵ کیلومتری اهواز تا چذابه به طور کامل چهارخطه شده تا هم ایمنی جاده و هم کیفیت سفر افزایش یابد

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: مسیر ۹۳ کیلومتری ایلام به مهران نیز چهارخطه شد و دو تونل به طول ۲.۵ کیلومتر حفاری و تکمیل شده است.

بذرپاش ادامه داد: پایانه برکت سال گذشته خاکی بود اما امسال کل پایانه آسفالت شده و سایه‌بان و مه پاش نیز به تعداد زیادی نصب شده است.

وی افزود: مسیر منتهی به پایانه خسروی نیز چهار خطه شده و روکش آسفالت، روشنایی و جداکننده‌های بین جاده‌ای نیز نصب شده است.

بذرپاش در بخش دیگر از سخنان خود یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی را تجهیز و نوسازی ناوگان‌حمل‌ونقل هوایی دانست و گفت: بخشی از هواپیماها که نیاز به تعمیر داشتند و زمین‌گیر شده بودند با آغاز نهضت تعمیرات داخل کشور و توان و دانش بومی تعمیر شدند و به چرخه بازگشتند.

وی ادامه داد: خرید تعدادی هواپیما نیز در حال انجام است که به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان اطلاع رسانی کرد.

وزیر راه و شهرسازی از هدفگذاری برای رشد قابل توجه تعداد پرنده‌های موجود در کشور خبر داد.

هر ماه یک پروژه بزرگ ریلی یا جاده‌ای افتتاح می‌شود

بذرپاش در خصوص مهم‌ترین اقدامات انجام شده در وزارت راه و شهرسازی به تکمیل کریدورهای شمال به جنوب کشور اشاره کرد و گفت: تا پایان سال هر ماه یک پروژه بزرگ ریلی یا جاده‌ای افتتاح خواهد شد.
بهره‌برداری از آزادراه اصفهان_ شیراز تا یک ماه آینده

وی افزود: تا یک ماه آینده آزادراه ۲۳۰ کیلومتری اصفهان به شیراز که بزرگترین آزادراه کشور است به بهره‌برداری می‌رسد و مسیر اصفهان به شیراز ۱۲۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

اتصال دریای جنوب به دریای شمال از طریق خطوط ریلی

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ماه بعد از آن نیز پروژه رشت_ کاسپین به بهره‌برداری می‌رسد و برای اولین‌بار از طریق خطوط ریلی از دریای جنوب به دریای شمال متصل خواهیم شد.

بذرپاش در پایان به تکمیل خطوط راه‌آهن برخی استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: دو استان کشور نیز تا پایان امسال از بن بست ریلی خارج می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha