ساخت بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی رازی تهران آغاز شد

وزارت راه و شهرسازی از آغاز ساخت بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی رازی تهران با انتخاب پیمانکار و با هزینه ۳۱۸ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) به منظور افزایش سرانه بهداشت و درمان و خدمات توسعه‌ای بخش سلامت در دولت سیزدهم ساخت بیمارستان ۴۵۰ تختی رازی در شهر تهران توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی آغاز شد. پیش‌تر مطالعات احداث این بیمارستان آغاز و تکمیل شد. هم اینک ساخت بیمارستان با انتخاب پیمانکار و با هزینه ۳۱۸ میلیارد تومان آغاز شده است.

بیمارستان رازی تهران دارای ساختمان‌های اصلی، جنبی و محوطه پیرامونی است که مساحت زیربنای کل بیش از ۴۳ هزار متر مربع و مساحت محوطه‌سازی بیمارستان، ۱۳ هزار متر مربع برنامه‌ریزی شده است.

بیمارستان رازی تهران در شش طبقه احداث خواهد شد و دارای بخش‌های بستری، اورژانس اعصاب و روان، کلینیک اعصاب و روان، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و فضای آموزشی است.

گفتنی است، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی ساخت ساختمان‌های مهم و عمومی را در دستور کار دارد که بخش از این ساختمان‌های مهم شامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود.

تاکنون سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی توانسته است ۲۲۵ بیمارستان با مجموع ۲۶هزار تخت بیمارستانی را تکمیل کرده و به بهره بردار آنها؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل دهد.

نقش سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در ایام کرونا و تحویل آنها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نقشی مهم و تأثیرگذار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha