تامین ۱۰۰ درصدی خون جلوه‌ای از کارآمدی و عدالت محوری است

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون به توسعه و گسترش مراکز اهدای خون ثابت، سیار و خیر ساز در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: توزیع عادلانه خون و فرآورده حتی در محروم‌ترین نقاط کشور و تامین ۱۰۰ درصدی نیاز مراکز درمانی توسط مراکز اهدای خون از جلوه‌های کارآمدی و عدالت محوری در سازمان انتقال خون است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) از سازمان انتقال خون، فردین بلوچی سیستم متمرکز انتقال خون ایران را عدالت محور و کارآمد توصیف کرد و افزود: این سازمان دارای شبکه ای پیچیده و در عین حال منظم و کارآمد است که دسترسی عادلانه به امکانات اهدا و تامین خون مورد نیاز بیماران را در هر زمان و مکانی در کشورمان فراهم می کند و از طریق شبکه ملی خون رسانی در صورت کاهش ذخایر استانی، تمامی نیاز به خون استانها به صورت متوازن و مستمر تامین می شود.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون با اشاره به حق دسترسی عادلانه آحاد مردم به مراکز اهدای خون در تمامی نقاط ایران گفت: شروع عملیات ساخت و ساز بیش از ۴۰ مرکز انتقال خون در سطح کشور به عنوان پایگاه اهدای خون، مرکز تهیه فرآورده و سردخانه با تامین اعتبار از طریق استانداری ها، ستاد مرکزی سازمان انتقال خون ایران و نیز کمک های خیرینو شهرداری ها به همین منظور انجام شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی و یا راه اندازی بیش از ۹۰ مرکز اهدای خون ثابت، سیار و یا موقت به ویژه در استان های محروم کشور که بیش از ۲۰ مورد آن در شهرهای استان سیستان و بلوچستان نظیر چابهار، ایرانشهر، زاهدان، هیرمند، نیک شهر، هامون، لاشار، فنوج، دشتیاری، سرباز، دلگان، کنارک، راسک، سیب سوران، زرآباد، مهرستان، گلشن، قصر قند، بجنورد، تفتان، میرجاوه، زهک، فیروز و ... قرار دارد خبر داد.

بلوچی همچنین از راه اندازی شبکه ملی پلاسما در کشور به منظور تأمین محصولات پلاسمای قابل پالایش توسط مراکز دارای مجوز و تأمین پلاسمای مورد نیاز مراکز درمانی کشور توسط مراکز فاقد مجوز ارسال به پالایشگر خبر داد.

وی گفت: با هدف افزایش کارآمدی و کاهش ریسک زمان بحران در سازمان انتقال خون، احداث مرکز جامع انتقال خون و انبار استراتژیک کشوری در شهر جدید پرند به عنوان مرکز پشتیبان تهران در قالب یک پروژه خیرساز آغاز شده است که با فعال شدن آن در حوادث غیر مترقبه وسیع، ریسک کمتری متوجه این استان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha