کد خبر: 203094
۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
صدور مجوز ۴هزار پرواز در ایام اربعین

صدور مجوز ۴هزار پرواز، آمادگی ۲۵ فرودگاه در سراسر کشور، ایجاد مرکز پایش پروازی، اعلام قیمت مصوب بلیت هواپیما، افزایش ظرفیت پارکینگ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و اطلاع رسانی از طریق پیام رسان بله از مهم‌ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل هوایی برای ایام اربعین است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) اقدامات شایان توجهی در وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل سفرهای اربعین۱۴۰۲ در حوزه هوایی صورت گرفته است که در این راستا ۲۵ فرودگاه برای انجام پروازهای اربعین و انجام وارسی‌های مورد نیاز در سراسر کشور در آمادگی کامل قرار دارند.

همچنین با ایجاد مرکز پایش پروازی، مجوز برای انجام حدود ۴ هزار پرواز مربوط به سفر زائران اربعین از فرودگاه‌های کشور صادر شده است.

از سوی دیگر با هدف پرهیز از تأخیرات و تخلفات، نظارت و کنترل مضاعف صورت گرفته است و شرکت‌های هواپیمایی رصد شده اند.

شرکت‌های هواپیمایی و یا به‌واسطه ‌همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سایر شرکت‌های هواپیمایی، در تعیین هواپیمای پشتیبان ملزم شده اند.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی به تعیین و معرفی نماینده ویژه خود به همراه مشخصات کامل در فرودگاه‌های کشور عراق و ایران که مقصد و مبدأ پروازی محسوب می‌شوند، مکلف شده اند.

قیمت بلیت هواپیما به صورت یکطرفه و دوطرفه و شرایط خرید و کنسلی آن اعلام شده و اطلاع‌رسانی دقیق در کانال عرضه و فروش بلیت پروازهای اربعین انجام شده است.

در ساعات شب به دلیل گرمای هوا در جهت رفاه حال زائران اربعین پروازهای بیشتری برقرار شده است.

از سوی دیگر ظرفیت پارگینک‌های فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به تعداد ۶ هزار محل پارک افزایش یافته است.

دیگر اقدام در این حوزه ارائه خدمات مورد نیاز زائران شامل بیمه، بانک، سیم کارت و .... در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است.

همچنین امکان اطلاع رسانی به مسافران هوایی اربعین از پیام رسان «بله» فراهم شده است که به تسهیل سفر زائران اباعبدالله الحسین(ع) کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha