ابتلای ۳۱ نفر به مالاریا در استان کرمان/ خوشبختانه فوتی نداشتیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ابتلای ۳۱ نفر به بیماری مالاریا در استان کرمان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون فردی به دلیل ابتلا به این بیماری فوت نشده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی از ابتلای ۳۱ نفر به بیماری مالاریا در استان کرمان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون فردی به دلیل ابتلا به این بیماری فوت نشده است.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته با افزایش مبتلایان به بیماری مالاریا روبرو بوده‌ ایم؛ اما افرادی که در این استان به بیماری مالاریا مبتلا شده‌ اند، همگی سابقه سفر یا اقامت در نواحی جنوب شرق کشور و مناطق مرزی مشترک با پاکستان را داشته‌ اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خطاب به پزشکان تاکید کرد: همکاران تصور نکنند که بیماری مالاریا ریشه کن شده و حتما از بیماران شان شرح حال دقیق بگیرند و آیا اینکه سابقه سفر به مناطق آلوده مالاریا داشته‌ اند یا خیر؟

دکتر صحبتی؛ با بیان این مطلب که تشخیص و درمان مالاریا کاملا رایگان است، به مردم توصیه کرد: اگر سابقه اقامت یا مسافرت به مناطق شرقی کشور داشته و پس از یک یا دو هفته دچار تب و لرز شده‌اند، حتما به پزشک مراجعه و اعلام کنند که به مناطق آلوده سفر داشته‌اند.

وی؛ هنچنین درباره وضعیت بیماری‌های تنفسی در استان کرمان اظهار کرد: همواره تعداد محدودی بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ های استان بستری وجود دارد، اما کنترل شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در اروپا و آمریکا بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای فردی در داخل ایران به سویه جدید کرونا تحت عنوان "اریس" گزارش نشده است.

دکتر صحبتی با اشاره به رصد، نمونه‌ گیری و بررسی‌ ها برای ردیابی سویه جدید کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: وضعیت کشورهای دیگر نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این سویه نیز از زیرسویه اُمیکرون است؛ که جهش جدید داشته و واکسن گریزی(ایمن نسبت به واکسن های قبلی ندارد) و بالا بودن سرعت شیوع و گسترش دو ویژگی بارز اریس است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ بیان کرد: خوشبختانه میزان مرگ و میر سویه جدید کرونا زیاد نیست و حال مبتلایان وخیم نمی‌ شود.

دکتر صحبتی درباره وضعیت آنفلوانزا در استان کرمان نیز گفت: این بیماری در استان کنترل شده است. منتهی در ایام پیش رو هم تجمعات پیاده روی اربعین و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ ها در پیش داریم، که لازم است؛ گروه‌ های پرخطر دستورالعمل‌ های بهداشتی را بیشتر را رعایت کنند و در شهریور ماه و مهر ماه واجد شرایطین واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha