کد خبر: 202844
۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
۸۵۰ بنگاه غیرمجاز در تهران پلمب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در سه ماه گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ بنگاه غیرمجاز در پایتخت اخطار دریافت کردند و ۸۵۰ بنگاه نیز اخیر پلمب شدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از وزارت راه و شهرسازی،حسین جنتی افزود: با هدف سامان‌بخشی به بازار فروش و اجاره مسکن در یک بازه زمانی سه ماهه، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ۹ هزار و ۵۰۰ گشت مشاوره املاک را رهبری کرده است.

وی اضافه‌کرد: گشت‌های مشترک شامل نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان، تعزیرات حکومتی، اماکن و بسیج اصناف از مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب شهر تهران و شهرهای استان بازدیدهای جداگانه‌ای داشته است.

جنتی ادامه‌داد: در سه ماهه اخیر ۹ هزار و ۵۰۰ گشت با هدف ساماندهی مشاوران املاک انجام شده که منجر به ۲ هزار و ۱۰۰ اخطار و ۸۵۰ فقره پلمپ شده است.

وی، تعداد مشاوران املاک استان تهران را ۱۱ هزار واحد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار و ۲۰۰ مشاور املاک غیرقانونی باشد، یعنی فاقد مجوز فعالیت صنفی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی تهران، جریمه اخذ شده را ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ درست و قانونی حق کمیسیون املاک و اعطای کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان، از مواردی است که در بازرسی‌های املاک مورد توجه و تدقیق گشت‌های بازرسی قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha