پلمب محل خرید و فروش گردوی سبز در شهرستان رابر

رئیس حوزه قضایی شهرستان رابُر با اشاره به تذکرات ارائه شده مبنی بر خرید و فروش نکردن گردوی سبز در این شهرستان به منظور جلوگیری از سرقت این محصول، گفت: نخستین مکان متخلف که نسبت به خرید گردوی سبز اقدام می‌کرد، پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد صالح شیخ زاهدی در تشریح این خبر و با اشاره به اینکه یک مکان متخلف در زمینه خرید گردوی سبز در رابر پلمب شد، افزود: این اقدامات در جهت کاهش سرقت گردو و حمایت از باغداران زحمتکش شهرستان رابُر صورت می‌ گیرد.

وی ادامه داد: تا زمان فصل برداشت گردو با افرادی که نسبت به خرید گردوی سبز اقدام کنند، برخورد مشابه صورت می گیرد و محل کسب این افراد پلمب می‌ شود.

رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر یادآور شد: این اقدام در راستای عمل به مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رابر انجام می شود.

شایان ذکر است؛ بر اساس آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، این استان در سال گذشته با تولید بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن مقام نخست تولید گردو را در کشور به خود اختصاص داد و شهرستان رابر یکی از قطب‌ های اصلی تولید کننده این محصول صادراتی و گیاهان دارویی کشور محسوب می‌ شود؛ به نحوی که معیشت بخشی وسیع از جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری این شهرستان به صورت مستقیم به کشاورزی و به ویژه گردو گره خورده است.

آمار فزاینده سرقت گردو طی سال های گذشته در شهرستان رابُر سبب شده که باغداران سالانه بخشی از محصولات دسترنج خود را از دست بدهند و مصوبات شورای قضایی شهرستان رابر نیز به منظور پیشگیری از این جرایم اینچنینی به تصویب مسئولان و متولیان مربوطه رسیده است.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha