سازمان حج و زیارت، زائران خارجی امام رضا(ع) را ساماندهی می‌کند

در نشست مشترک مسؤولان حوزه زیارتی با استاندار خراسان رضوی، مقرر شد تا سازمان حج و زیارت سازماندهی سفر زائران خارجی بارگاه امام رضا(ع) را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)، حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در نشست مشترک با یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران این استانداری درباره راهکارهای سازماندهی و تسهیل سفر زائران خارجی به مشهد مقدس برای زیارت بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) گفتگو کردند.

در این نشست که در سالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد، مسئولان استانداری خراسان رضوی پیگیری مصوبات شورای ملی زیارت در خصوص ساماندهی و تسهیل زیارت بارگاه امام رضا(ع) برای مسلمانان داخل و خارج از کشور را دنبال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب پس از ارائه دیدگاه استاندار و معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی درخصوص وضعیت و شرایط حضور زائران خارجی در مشهد، بر لزوم تأسیس شرکتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت برای حرکت درمسیر اجرایی شدن این مصوبه تأکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز گفت: مطالعات لازم در این خصوص برای تأمین زیر ساخت‌های لازم انجام خواهد شد. ساماندهی سفر زائران خارجی از کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه قابل انجام است و سازمان حج و زیارت آن را در دستور کارخود قرار می‌دهد.

در این نشست طرفین درخصوص امکان استفاده از ظرفیت‌های موجود دراستان خراسان رضوی، کشورهای هدف و سرمایه‌گذارانی که انگیزه تسهیل در ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع) را دارند گفت‌وگو کرده و خواهان تصمیم در جهت سرعت بخشیدن به این روند شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین عنوان کرد که بخش ساماندهی گردشگری زیارت در داخل کشور را حوزه ایرانگردی و جهانگردی پیگیری می‌کند و در بخش خارج از کشور برای استفاده از کارگزارانی که با این سازمان در داخل و خارج از کشور ارتباط دارند برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

یکی از مصوبات شورای ملی زیارت که با حضور رئیس جمهور(در دی ۱۴۰۰) در مشهد تشکیل شد، فعال شدن سازمان حج و زیارت با استفاده از ظرفیت دفاتر زیارتی سراسر کشور در امر سازماندهی و خدمت به زائران امام رضا(ع) به ویژه زائران خارجی بود.

به گفته حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در این جلسه ضرورت سازمان‌دهی لازم برای تسهیل و ارتقا خدمات به منظور حضور زائران خارجی با محوریت دبیرخانه استانداری خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت سازمان حج و زیارت و ضرورت کاهش موانع موجود و حمایت‌های لازم از قبیل ویزا و... با همکاری وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های مرتبط مورد تصویب قرار گرفت و استاندار خراسان رضوی نیز به عنوان دبیر شورای یاد شده تعیین و محل استقرار دبیرخانه در این استان اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha