کد خبر: 204284
۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
ورود ۱۳ هزار زائر پیاده به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: تاکنون ۱۳ هزار زائر پیاده وارد مشهد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: براساس آماری که در ستاد ارائه شده، در حال حاضر بین ۴۰ تا ۴۵ هزار زائر پیاده در مسیرهای جاده‌ای منتهی به مشهد قرار دارند.

وی افزود: بیشترین زائر به ترتیب از ورودی تربت حیدریه، نیشابور و قوچان وارد مشهد می‌شوند، ضمن اینکه محور نیشابور از ملک‌آباد به تربت حیدریه متصل است، از طرفی بیشترین زائران محور تربت حیدریه از خراسان جنوبی هستند.

رضایی اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی در مجموعه ایستگاه‌های استقبال از زائران نیست و ایستگاه‌های استقبال از زائری که در مبادی ورودی شهر توسط شهرداری برای زائران پیاده و سواره برپا شده نیز از اقدامات خوبی است که در راستای خدمت‌رسانی به زائران رضوی انجام شده است.

وی بیان کرد: زائران پیاده معمولاً در روز فاصله ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر را راهپیمایی می‌کنند و تاکنون ۱۳هزار زائر پیاده وارد مشهد شده‌اند.

رضایی اضافه کرد: بزرگترین کاروان پیاده زائران امام رضا(ع) بعدازظهر امروز به تعداد ۱۵۰۰ نفر از شهرستان نیشابور راهی مشهد خواهند شد، همچنین کاروانی به تعداد ۸۰۰ نفر از دانشجویان در مسیر مشهد هستند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: ۱۵۱ کاروان از جاده سرخس به استعداد ۳۰ هزار نفر و ۱۹۰ کاروان از تایباد، تربت جام، خواف و فریمان امروز عازم مشهد خواهند شد.

وی در خصوص تمهیدات در راستای تأمین اسکان زائران پیاده گفت: ما دو دسته زائر پیاده داریم، یک دسته آنهایی هستند که در مشهد امکانات کامل از جمله اسکان و سایر شرایط را دارند و این عده از زائران صرفاً از خدمات بین‌ راهی بهره‌مند می‌شوند و یک عده نیز کسانی هستند که علاوه بر خدمات بین‌ راهی درخواست محل اسکان و سایر خدمات را دارند که برای این گروه از زائران پیاده مدت سه روز اقامت همراه با خدمات صبحانه، ناهار و شام تدارک دیده می‌شود.

رضایی اظهار کرد: براساس اینکه در سامانه دو نوع ثبت‌نام با اسکان و بدون اسکان صورت گرفته، لذا آمار کاروان‌های متقاضی برای اسکان مشخص است. لذا در ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) پیش‌بینی ۱۵۰ هزار نفر اسکان را داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha