تشکیل قرارگاه مشترک نقل و انتقال زوار بین ایران و عراق

وزیر کشور عراق به وجود چالش‌هایی در رابطه با نقل و انتقال زوار و خدمات به آنها اشاره کرد و گفت: در این رابطه هماهنگی‌های لازم با طرف ایرانی انجام خواهد شد و قرارگاه مشترکی برای حمل و نقل با حضور نمایندگانی از دو کشور تشکیل خواهیم داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) عبدالامیر آل شمری امروز وزیر عراق پیش،از ظهر امروز در نشست با احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در مرز خسروی،با اشاره به حاکم بودن دولتی اربعینی و حسینی در عراق ا اظهار کرد: مراسم عاشورا در عراق کاملا تحت کنترل بود و بدون هیچ حادثه ای سپری شد.


وی گفت: وضعیت امنیتی اربعین امسال با توجه به گرمای شدید و تعداد زوار تحت کنترل است.


وزیر کشور عراق به وجود چالش هایی در رابطه با نقل و انتقال زوار و خدمات به زوار اشاره و بیان کرد: در این رابطه هماهنگی های لازم با طرف ایرانی انجام خواهد شد و قرارگاه مشترکی برای حمل و نقل با حضور نمایندگانی از دو کشور تشکیل خواهیم داد.


وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفت برای پذیرش ۳۰ هزار زائر ادامه داد: امکانات دولتی و مردمی عراق در اختیار زوار قرار دارد.


وی با تاکید بر فعالیت ۲۴ ساعت شدن مرز خسروی گفت: چون هوا گرم است تدابیر اندیشیده شود که تردد بیشتر در صبح و شب صورت گیرد چون گرمای ساعت ۱۲ تا ۱۶ شدید است و زوار گرمازده می شود.


ال شمری مسوولیت کشورش را در برابر زوار اربعین را سنگین عنوان کرد و گفت: ما با ۱۲۰ گیت در هر دقیقه امکان ورود ۱۲۰ زائر را داریم.

وی از بسیج تمام امکانات دولت عراق برای پذیرش زوار خبر داد و گفت: برای ۲۴ ساعته شدن مرز سومار برای حمل و نقل زوار مشکلی نداریم، هم راه باز است هم امنیت آن برقرار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha