کد خبر: 201987
۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
آثار مثبت پیش ثبت نام انتخابات مجلس

در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام در قانون جدید انتخابات مجلس باعث می‌شود دیگر شاهد ردصلاحیت‌های گسترده به دلیل نقص مدارک و سوابق نباشیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس در گفتگو با مهر، با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی قانون جدید انتخابات مجلس با قانون قبلی در این است که در قانون جدید مرحله «پیش ثبت نام» در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان بررسی صلاحیت کاندیداها از سوی مراجع نظارتی افزایش یافته است، ادامه داد: در قانون قبلی انتخابات، ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یک مرحله‌ای بود و چند ماه قبل از برگزاری انتخابات انجام می‌شد، اما در قانون جدید «پیش ثبت نام» هم وجود دارد و داوطلبان انتخابات مجلس باید پیش ثبت‌نام کنند و اگر این کار را انجام ندهند، ثبت نام اصلی از آنان نخواهد شد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان ثبت نام داوطلبان چند ماه قبل از ثبت نام اصلی در نظر گرفته شده است، داوطلبان باید زودتر اسناد و مدارکی را که لازم است، ارائه دهند و اگر افراد اشکالاتی در مدارک و سوابق خود داشته باشند، به داوطلب گفته می‌شود که ثبت نام اصلی انجام ندهد. این کار باعث می‌شود دیگر شاهد ازدحام در روز ثبت نام اصلی و رد صلاحیت‌های گسترده به دلیل نواقص مدارک و سوابق نباشیم.

محمودی با اشاره به اینکه طبق قانون جدید انتخابات مجلس، شورای نگهبان بیش از چهار ماه فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس را دارد، گفت: در قانون قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس ۶۰ روز بود، اما در قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان بررسی صلاحیت داوطلبان ۱۳۴ روز پیش‌بینی شده است تا شورای نگهبان فرصت بیشتری برای بررسی صلاحیت‌ها داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha