شگرد جدید کلاهبرداران با ارسال فایل‌ های مخرب مرتبط با ماه محرم

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به ارسال فایل‌ های مخرب در قالب نوحه و کلیپ محرم به عنوان شیوه جدید کلاهبرداران فضای مجازی؛ از هم استانی ها درخواست کرد: به هیچ عنوان این نواها را از لینک‌های شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمدرضا رضایی از ارسال فایل‌ های مخرب در قالب نوحه و کلیپ محرم به عنوان شیوه جدید کلاهبرداران فضای مجازی یاد و تاکید کرد: به هیچ عنوان این نواها را از لینک‌های شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید.

وی افزود: برخی از مجرمان سایبری با سوء استفاده از مناسبت‌ های مختلف و به خصوص مناسبت‌ های مذهبی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و در نهایت سوء استفاده از آنان هستند؛ که یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است، که گاهی برخی از آن‌ ها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی بوده و به محض دانلود به سیستم قربانی نفوذ می‌ کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان خاطرنشان کرد: بنابراین هموطنان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب این‌ گونه اپلیکیشن‌ ها و نرم‌ افزارها از دادن مجوز دسترسی‌ های مشکوک خودداری کنند.

پلیس فتا استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha