اعتمادی که منجر به خالی شدن حساب بورسی شهروند زنجانی شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری بورسی یکی از شهروندان زنجانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،سرهنگ سیداحمد موسوی با اشاره به شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری بورسی یکی از شهروندان زنجانی، اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به سامانه بورس مدعی شد، فردی ناشناسی با ورود به حساب کاربری وی اقدام به خرید و فروش سهام کرده و با این عمل متحمل ضرر و زیان مالی زیادی شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت، افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم در حوزه جغرافیایی این استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان، بیان کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با شاکی و مشاهده ادله و مستندات به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ موسوی اظهار داشت: شاکی پرونده از دوستان وی بوده و در یک کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام می‌کردند که به دلیل مشکلات مالی بوجود آمده بین آنان به قصد انتقام‌جویی پس از جلب اعتماد و اطمینان شاکی به اطلاعات حساب کاربری شاکی دسترسی یافته و سپس اقدام به فروش سهام وی می‌کند.

وی با تاکید بر حفظ‌و نگهداری اطلاعات شخصی و مالی و عدم اعتماد بی‌جا به افراد غیر می‌تواند در پیشگیری از کلاهبرداری‌ها نقش بسزا داشته باشد، افزود: برابر قوانین جرایم رایانه‌ای هرگونه دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری افراد و تغییر در داده‌ها، جرم محسوب شده و برابر قانون با مرتکبین برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در ادامه با اشاره به خدمات بانکی غیرحضوری مبتنی بر موبایل و اینترنت توصیه هایی را به کاربران ارائه کردو گفت: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ موسوی افزود: شهروندان برای پیشگیری از سوءاستفاده افراد کلاهبردار، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز و به طور مستمر آن را به روز رسانی کرده و از ذخیره سازی اطلاعات کارت بانکی از قبیل رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv۲ و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان خاطر نشان کرد: کاربران برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی از سایت‌های رسمی بانک‌ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنند.

سرهنگ موسوی با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.fata.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha