سامانه لجستیکی پایش ۲۴ ساعته آتش‌سوزی طراحی شد

محققان کشور موفق به طراحی سامانه‌های لجستیکی برای پایش ۲۴ ساعته آتش‌سوزی و تشخیص تغییرات اراضی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و پهپادی شدند.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)روح‌الله یزدان نماینده یک شرکت دانش‌بنیان با ۲۳ سال سابقه فعالیت در حوزه پردازش تصویربرداری ماهواره‌ای، پهپاد و تولید نرم‌افزارهای مکان‌مند، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: انواع سامانه‌های مختلف این شرکت دانش‌بنیان مجموعه سامانه‌های لجستیکی محسوب می‌شود که در پایش ناوگان، خودروهای سبک، سنگین و شبکه ریلی کاربرد دارد.

وی با اشاره به سامانه‌های پردازش تصویر، اظهار کرد: این سامانه‌ها در راستای پایش تصویرهای خاص مانند تصویر ماهواره‌ای یا پردازش تصویر پلاک‌خوانی‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یزدان با بیان اینکه سامانه‌های لجستیکی در سازمان‌های مختلف از جمله سازمان فضای ایران کاربرد دارد، تصریح کرد: یکی از سامانه‌های طراحی شده پایش ۲۴ ساعته آتش‌سوزی را در تمام اراضی کشور انجام می‌دهد و با تصاویر ماهواره‌ای و پهپادی مکان‌هایی که آتش‌سوزی رخ می‌دهد را شناسایی می‌کند تا تیم‌های امداد نجات در راستای اطفای حریق اقدام کنند.

نماینده این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به هدف اصلی طراحی این سامانه ، بیان کرد: هدف از طراحی این سامانه برای سازمان آتش‌نشانی تهران، برآورد محدوده خدماتی پویای ایستگاه‌های امدادرسانی، اعمال پارامترهای تاثیرگذار بر محدوده خدماتی ایستگاه‌ها در تعیین محدوده جغرافیایی تحت پوشش هر یک از ایستگاه‌ها با هدف تخصیص بهینه و هوشمند آن‌ها به انواع حوادث رخ‌داده در سطح شهر و در نتیجه کاهش زمان سیر خودروهای امدادی از ایستگاه تا محل حادثه است.

یزدان با بیان اینکه سامانه یکپارچه تغییرات اراضی در سازمان‌های امور اراضی شهرداری برای تشخیص ساخت‌وسازهای غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: تعدی به اراضی ملی، طبیعی و همچنین تغییرات اراضی با تصاویر ماهواره‌ای و پهپادی با استفاده از این سامانه قابل شناسایی است. در این نرم‌افزار با استفاده از دو یا چند تصویر از یک منطقه و پیش‌پردازش آن‌ها می‌توان این تصاویر را بررسی کرد. این سیستم علاوه‌بر موارد مذکور قادر به شناسایی پدیده‌ها و مشاهده تفاوت‌ها توسط تصاویر ماهواره‌ای است.

به گفته وی؛ بومی‌سازی سامانه‌های طراحی‌شده در این شرکت دانش‌بنیان بر اساس نیاز کارآفرینان ایرانی و اقلیم داخل کشور ایجاد شده است تا نیاز کاربران ایرانی مرتفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha