کد خبر: 203062
۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
شعله های نیلکوه خاموش شد

فرماندار گالیکش از خاموش شدن آتش در عرصه‌های جنگلی واقع در ارتفاعات نیلکوه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گالیکش؛ علی جوان حاذق فرماندار شهرستان گالیکش گفت: این حریق پس از پنج روز تلاش مستمر و شبانه‌روزی قریب به ۱۰۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و نیروهای مردمی و همچنین با استفاده از بالگرد عصر امروز بطور کامل خاموش شد.

علی جوان حاذق خواه اظهار کرد: تلاش برای خاموش کردن آتش در عرصه‌های جنگلی ارتفاعات نیلکوه گالیکش از صبح امروز توسط نیروهای انسانی حاضر در محل و با انجام سه سورتی پرواز بالگرد حوالی ظهر امروز بطور کامل مهار شد.

وی افزود: برای خاموش کردن بقایای آتش‌سوزی در این منطقه که بیشتر آنرا «شاخه، برگ و کنده‌های خشک، علفزار، درخچه‌ها و گیاه سیاه تلو» تشکیل می‌دادند، نیروهای منابع طبیعی تا عصر امروز حضوری فعال داشتند.

فرماندار گالیکش خاطرنشان کرد: هم اکنون آتش در عرصه‌های جنگلی نیلکوه گالیکش بطور کامل خاموش شده و تنها یک اکیپ شامل ۱۲ نفر از نیروهای حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از وقوع احتمالی و دوباره آتش در محل حضور دارند.

فرمانده پاسخگویی به بحران شهرستان تصریح کرد: خاموش کردن آتش‌ نقطه‌ای که از ظهر سه‌شنبه ۲۴ مردادماه جاری در ارتفاعات نیلکوه این شهرستان رخ داد، به علت صخره‌ای و صعب‌العبور بودن، کنار دره واقع شدن و حالت پرتگاه داشتن و نیز وزش باد گرم تا عصر امروز شنبه بطول انجامید.

جوان ادامه داد: وی گستره آتش عرصه جنگلی ارتفاعات نیلکوه را در حدود سه هکتار اعلام کرد و افزود: از سه روز پیش با هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان از یک فروند بالگرد برای خاموش کردن آتش استفاده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha