برگزاری اردوی یک روزه جهادی سلامت محور در منطقه محروم شهرستان مرودشت

با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ساکنان مناطق محروم، اردوی جهادی سلامت محور یک روزه با مشارکت سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان ابن سینا و دانشکده پزشکی شیراز، در روستای دشتک از توابع بخش درودزن شهرستان مرودشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس در این زمینه گفت: در این اردوی جهادی که ۴ نفر از پزشکان متخصص روانپزشکی، اطفال، داخلی و زنان به همراه پزشک عمومی و روان شناس حضور داشتند، بیش از ۸۵۰ خدمت بهداشتی و درمانی بطور رایگان در زمینه ‌های مختلف به حدود ۴۵۰ مراجعه کننده ارائه شده است.

سرهنگ پاسدار «حسین صمصام» افزود: در این اردوی یک روزه، خدماتی مانند مراقبت های کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان، مشاوره باروری سالم، ارایه داروها و مکمل‌ های بهداشتی، اندازه‌گیری قد، وزن، فشارخون و قندخون، انجام معاینات دهان و دندان، مشاوره روانشناسی، توزیع بسته‌ های بهداشتی و آموزشی به تعدادی خانوارهای روستا، مشاوره تغذیه، مشاوره مامایی و بهداشت زنان، تزریقات و پانسمان و توزیع رایگان دارو ارایه شد.

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان ابن سینا نیز در این زمینه گفت: اردوهای جهادی، علاوه بر خدمت ‌رسانی به مردم مناطق محروم است، فرصتی برای خودسازی است و جهادگران سلامت در این اردوها «بنده خوب خدا بودن» را تمرین می کنند.

مهندس «علی محمد ثنایی نژاد» اضافه کرد: در برپایی این اردوی جهادی، ادارات و نهادهای مختلف مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج جامعه پزشکی، شبکه بهداشت و درمان مرودشت، دهیاری، شورای اسلامی روستای دشتک و همچنین بهورز خانه بهداشت این روستا مشارکت داشتند.

او افزود: برپایی اردوهای جهادی بهداشتی و درمانی به صورت دوره‌ای از سوی جهادگران بسیج جامعه پزشکی در نقاط مختلف استان و در مناطق محروم انجام می شود و در آینده نیز شاهد برگزاری این گونه برنامه های جهادی خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha