تشکیل پرونده قضائی برای حادثه مرگبار معدن چناروئیه زرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در پی حادثه دلخراش ریزش معدن چناروئیه و جان باختن یک معدنکار، پرونده قضائی جهت بررسی علل این اتفاق ناگوار تشکیل شده است و دستگاه قضایی با مسببان این امر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا یعقوبی در تشریح این خبر افزود: پرونده ای در خصوص این حادثه تلخ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند تشکیل و تحقیقات قضایی در این مورد در حال انجام است و پس از تکمیل تحقیقات با استفاده از تیم های کارشناسی، چنانچه ترک فعل یا قصوری صورت گرفته باشد؛ با مسبب آن با قاطعیت برخورد شده و مجازات حبس و جزای نقدی در انتظار ایشان می باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان زرند یکی از شهرستانهای صنعتی و معدنی استان است و بدین لحاظ کارگران متعددی در این شهر مشغول بکار هستند و با توجه به اینکه کارگران به عنوان نبض و قلب تولید و توسعه کشور محسوب می‌شوند؛ دادستانی زرند، تمامی توان خود را برای صیانت از این قشر زحمت کش بکار خواهد بست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند به کلیه معدن داران و پیمانکاران معدن در خصوص رعایت اصول فنی، بهداشت و ایمنی محیط کار هشدار داد و تاکید کرد: کارفرمایان و کلیه مسئولین واحدهای تولیدی مکلفند برای حفاظت، سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و اختیار آنان قرار دهند.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha