کلاهبرداری ۵ میلیاردی از حشم داران ماهنشانی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ، از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه ای با شگرد رسیدساز جعلی که اقدام به خرید ۸ راس گاو به ارزش ۵ میلیارد ریال از حشم داران "ماهنشان"کرده بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
سرهنگ کارآگاه محمد علی آدینه لو با اشاره به دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه ای، اظهار کرد:در پی شکایت چند نفر از حشم داران شهرستان ماهنشان مبنی بر کلاهبرداری از آنها با شگرد رسید ساز جعلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان  قرار گرفت.
 
وی با اشاره به تشریح جزئیات این کلاهبرداری افزود: با بررسی کاراگاهان مشخص شد دو نفر با مراجعه به فروشندگان احشام اقدام به خرید تعداد ۸ راس گاو نموده و سپس یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود را به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شوند که وجه دام واریز و آن را دریافت می‌کنند و در ادامه مالباختگان  پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان  تصریح کرد: برابر اظهارات شکات و بررسی‌های بعمل آمده معلوم شد متهمین از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری نموداند ، که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهمین؛ در شهرستان "سقز"  شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس آگاهی  انتقال داده شدند.
 
سرهنگ آدینه لو ادامه داد: این دو متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی شدند ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک در دست  به ۳ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ میلیارد ریال اعتراف کردند.
 
وی با اشاره به اینکه این دو کلاهبردار سابقه دار تحت تعقیب پلیس استان های شمال غرب کشور بودند، بیان کرد: دامداران می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و  باید دقت داشته باشند پیامک ارسالی حتما از سرشماره بانک مربوطه باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارتخوان، موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ و یا ۱۳۰ مرکز فوریت پلیس آگاهی در سرتا سر استان گزارش نمایند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha