کد خبر: 201297
۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
جایزه ملی کتاب کودک تأسیس می‌شود

مدیرعامل خانه کتاب از تأسیس جایزه ملی کتاب کودک خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)آیین افتتاحیه نخستین دوره متمرکز و حضوری آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «قاصدک»، با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حامد محقق معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، غلامرضا طریقی مشاور مدیرعامل و مدیر امور فعالیت‌های فرهنگی و اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از هنرجویان شعر و داستان کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی (عج) شهر قم برگزار شد.

علی رمضانی در این آیین بیان کرد: اولین کار اساسی معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران بعد از انتصاب، تدارک این دوره بود که امروز در حال برگزاری است. او از دوازدهم خردادماه سال جاری به مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران پیوست و دغدغه‌های خود را به همراه آورد. این دغدغه‌ها با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جلوه دیگری پیدا کرد و امروز در این دوره آموزشی به آن پرداخته می‌شود.

وی گفت: در امتداد این برنامه‌ها جایزه ملی کتاب کودک نیز تأسیس می‌شود تا به‌عنوان یکی از صفحات مهم جورچین تربیت نویسنده، تولید اثر و الگوسازی در تقویم جوایز کشور جای خود را پیدا کند؛ لذا این سیر از آموزش عمومی در پایگاه نقد شعر و داستان، آموزش‌های نیمه تخصصی در این دوره، آموزش‌های تخصصی‌تر در دوره‌های بعدی و بخش جوایز، زنجیره کاملی از فرآیند فعالیتی خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کودک و نوجوان خواهد بود. امیدوارم روزهایی را تجربه کنید که خودتان جزو مدرسان دوره‌های آموزشی کودک و نوجوان و مروج فضای ضرورت کار کردن برای کودک و نوجوان باشید و نسبت به این روزها افتخار کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha