پوشش ۱۰۷ بیماری توسط صندوق ویژه کمک به بیماران صعب العلاج

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمان؛ از تشکیل صندوق ویژه کمک به بیماران صعب العلاج خبر داد و افزود: بر اساس این طرح، هزینه ۱۰۷ نوع بیماری پوشش داده می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر امین فخر، در دیدار با استاندار کرمان؛ داشت: خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان از طریق ۳ بیمارستان و ۱۴ درمانگاه به صورت مستقیم به بیمه شدگان ارائه می‌ گردد و مجموع تخت‌ های بیمارستانی استان ۵۰۰ تخت می باشد، که ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی استان را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه از طریق عقد قرارداد با بیش از هزار و ۶۰۰ موسسه درمانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه خدمات درمانی برای بیمه شدگان خریداری و تامین می‌ شود، اضافه کرد: ۷۰ درصد هزینه‌ های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه‌ های بستری بیمه شدگان مطابق تعرفه دولتی به مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌ گردد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمان؛ در ادامه سخنان خود به آمار مراجعین به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد اشاره و بیان کرد: در سال گذشته ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار سرپایی به مراکز ملکی مراجعه نمودند و ۵۲ هزار نفر نیز خدمات بستری از این مراکز دریافت کردند.

دکتر فخر؛ در خصوص آمار مراجعین به مراکز درمانی طرف قرارداد، گفت: قریب ۹ میلیون نفر مراجعه سرپایی به این مراکز صورت گرفته و ۱۸۶ هزار بیمار نیز از خدمات بستری این مراکز استفاده نموده‌ اند.

دکتر فخر، اعتبار لحاظ شده برای ارائه و تامین خدمات درمانی در استان را در سال جاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: ضریب نفوذ نسخه الکترونیک در استان کرمان ۹۸ درصد می‌ باشد.

وی همچنین از افزایش اقلام دارویی بیماران صعب العلاج و اوتیسم به ۴۷ قلم خبر داد و افزود: بر اساس طرح دارویار نیز ۲۴۳ قلم دارو به تعهدات اضافه گردیده است.

مدیر درمان همچنین از تشکیل صندوق ویژه کمک به بیماران صعب العلاج سخن گفت و افزود: بر اساس این طرح، هزینه ۱۰۷ نوع بیماری پوشش داده می‌ شود.

دکتر فخر، در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح حفاظت مالی اشاره و عنوان کرد، بر اساس این طرح بیمه شدگان سازمان در مناطقی که تامین اجتماعی فاقد بیمارستان است؛ می‌ توانند از خدمات بستری بیمارستان‌ های دولتی به صورت رایگان استفاده نمایند و امکان استفاده از مزایای این طرح برای افراد بالای ۶۵ سال در همه شهرستان‌ ها وجود دارد.

وی؛ همچنین به افتتاح و بهره‌ برداری از طرح‌ های عمرانی و توسعه‌ ای در واحدهای درمانی تامین اجتماعی استان کرمان اشاره و اظهار داشت: بخش مراقبت‌ های ویژه نوزادان در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان و دکتر غرضی سیرجان و بخش های، سی سی یو و دیالیز در این بیمارستان در هفته تامین اجتماعی مورد بهره برداری قرار می‌ گیرند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان؛ یاد آور شد ساخت بنای جدید ۳ پلی کلینیک در بیمارستان های استان، بنای جدید درمانگاه شماره ۳ کرمان و احداث درمانگاه در شهرستان انار نیز در دست اقدام می باشد.

سازمان تامین اجتماعی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha