کد خبر: 201034
۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
VAR به لیگ برتر بیست و سوم نمی‌رسد

با وجود اینکه مهدی تاج گفته بود فدراسیون فوتبال در تلاش است که سیستم کمک‌داور ویدیویی را در لیگ برتر بیست و سوم مورد استفاده قرار دهد، یک عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاکید کرد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا) علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص سیستم VAR و اینکه آیا این سیستم به لیگ فوتبال ما در این فصل خواهد رسید یا خیر؟ اظهار کرد: در این خصوص وزیر تاکید کرد که این سیستم به لیگ برتر خواهد رسید اما من صادقانه می‌گویم که این مساله امکان‌پذیر نیست و به لیگ نخواهد رسید.

خسروی در ادامه گفت: این سیستم یک پروسه ۹ ماهه دارد و بعد از آموزش باید به صورت آفلاین آن را تمرین کنیم. بنابراین با زمان محدود به نیمه دوم لیگ امسال نخواهد رسید و به اعتقاد من نباید مردم را امیدوار کرد و باید با صراحت و شفافیت صحبت کرد. سیستم VAR از ۵ کشور وارد ایران می شود که با توجه به تحریم این موضوع هنوز نامشخص است.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص وضعیت داوری‌ها در رقابت‌های لیگ فصل گذشته اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین جلسات داوری را در هفته جاری خواهیم داشت که در آن درباره آخرین برنامه‌ها به تبادل نظر خواهیم پرداخت. امسال بنا داریم تعداد داوران را به نصف کاهش دهیم. قطعا برای انتخاب داوران معیارهایی در نظر گرفته‌ایم که شامل تست بدنی، دانش داوری، تعداد داوری در لیگ برتر و همکاری با استان‌ها و فدراسیون‌ها خواهد بود. هرکسی در این معیارها نمره بگیرد در لیگ حضور داشته و قضاوت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha