کد خبر: 200885
۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
 VAR به شطرنج آمد

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی پوشش داده شده است، که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* دیدار نهایی یازدهمین دوره رقابت‌های کبدی قهرمانی آسیا، بین تیم‌های ایران و هند در شهر بوسان کره جنوبی برگزار شد که در پایان تیم هند با نتیجه ۴۲ بر ۳۲ به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد تا تیم کشورمان به مقام نایب قهرمانی بسنده کند.

* سهراب مرادی ملی‌پوش باسابقه وزنه‌برداری ایران که بیش از یک دهه و در رویدادهای مختلف در ترکیب تیم ملی کشورمان حضور داشت، تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفت، تصمیمی که نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان آن را تأیید کرد. مرادی که در المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال طلا شد، در طول این سال‌ها در رویدادهای مختلفی شرکت کرد و عناوین مختلفی را به دست آورد:

* تیم ملی فوتسال کشورمان در آخرین رده‌بندی جهانی فوتسال بدون تغییر در رده ششم دنیا ایستاد. فوتسال کشورمان ۱۵۷۳ امتیاز تاکنون بدست آورده است و در جایگاه اول آسیا نیز قرار دارد.

* به نقل از آس؛ تاکفوسا کوبو، هافبک ژاپنی رئال سوسیداد پیشنهاد الهلال عربستان را رد کرد. این باشگاه ریاض به کوبو قراردادی چهار ساله پیشنهاد داد که طبق آن سالانه ۴۰ میلیون دلار و برای کل دوره بازی ۱۶۰ میلیون دلار درآمد خواهد داشت.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، مسابقات تور تنیس آسیا (سطح A) به میزبانی تاجیکستان برگزار شد و تنیسورهای کشورمان در بخش دختران و پسران با حریفان خود مسابقه دادند. در پایان این مسابقات تیم کیارش صادقی و دانیال مشتاقی فر در جایگاه سومی بخش دونفره ایستادند. این مسابقات به مدت یک هفته و با حضور بازیکنان برتر آسیایی به میزبانی تاجیکستان برگزار شد.

* در مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰ متر مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام کازانوف، فرزانه فصیحی نماینده خوش‌نام و نشان کشورمان موفق شد زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور و ضمن شکستن رکورد ملی کشورمان، عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند. فصیحی در این رقابت موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۱.۴۱ صدم‌ثانیه به‌عنوان نفر نخست از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به گردن بیاویزد.

* سسک فابرگاس به طور رسمی از فوتبال خداحافظی کرد. ستاره اسپانیایی دنیای فوتبال که با آرسنال به یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بدل شد، توانست در بارسلونا، چلسی و موناکو آماری درخشان از خود به ثبت رساند.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، طی حکمی از سوی سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، فاطمه پورزمانی به‌عنوان دبیر سازمان تیم‌های ملی کاراته در بخش بانوان منصوب شد. از سوابق پورزمانی می‌توان به سرپرستی تیم‌های ملی و سرمربیگری تیم دانشگاه آزاد اشاره کرد.

* به گزارش روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، با پیگیری این باشگاه، پس از انتقال سردار آزمون از باشگاه زنیت روسیه به بایرلورکوزن آلمان حق مشارکت آزمون به مبلغ ۳۷ هزار یورو به حساب باشگاه سپاهان واریز شد.

* وزارت کشور اسپانیا با تصویب طرحی جدید، مجوز تعلیق تمام مسابقات ورزشی در این کشور که در آنها نژادپرستی، بیگانه‌هراسی یا تبعیض قومیتی رخ دهد را برای نیروهای امنیتی حاضر در اماکن ورزشی صادر کرد. بر اساس این مصوبه در صورتی که در طول برگزاری یک مسابقه ورزشی اقدامی مصداق نژادپرستی، بیگانه‌هراسی یا تبعیض رخ دهد، مسئولان امنیتی از جمله پلیس می‌توانند از داور مسابقه بخواهند که دستور تعلیق، لغو مسابقه یا تخلیه بخشی یا تمام تماشاگران حاضر در ورزشگاه را صادر کند.

* در یکی از خبرهای مهم، صفحه «UtdTruthful» انگلیس خبر داد باشگاه منچستر یونایتد ۱۲۰ میلیون پوند برای نقل و انتقالات تابستانی آماده کرده است. نام مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو این روزها به همراه منچستر یونایتد مطرح می‌شود.

* فدارسیون جهانی شطرنج(فیده) می‌خواهد تا VAR را در مسابقات تحت پوشش این سازمان معرفی کند. گزارش شده است نخستین تورنمنتی که در آن فناوری جدید idChess آزمایش می‌شود، مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان غرب آسیا - ۲۰۲۳ خواهد بود.

* قرارداد کریم باقری مربی تیم فوتبال پرسپولیس با این باشگاه در پایان فصل گذشته به پایان رسید. در روزهای اخیر صحبت‌هایی مبنی بر این شده بود که قرارداد باقری با پرسپولیس تمدید نخواهد شد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه‌ایی که انجام داد اعلام کرد که این باشگاه دیگر با کریم باقری قرارداد همکاری امضا نخواهد کرد و سید جلال حسینی جایگزین او خواهد شد.

* کارلو آنچلوتی در پایان قرارداد فعلی‌اش با باشگاه رئال مادرید که تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ اعتبار دارد، هدایت تیم ملی فوتبال برزیل را برعهده خواهد گرفت. این مربی ایتالیایی پیش از این گفته بود قصد دارد تا پایان قراردادش در رئال مادرید بماند و در حال حاضر به چیزی دیگر فکر نمی‌کند.

* به نقل از رسانه رسمی باشگاه استقلال، با صدور حکمی از سوی حجت کریمی سرپرست باشگاه، علی سامره به‌عنوان سرپرست جدید تیم فوتبال استقلال منصوب شد. سامره پنج سال با پیراهن استقلال به میدان رفت و جانشین بیژن طاهری شد

* باشگاه کادیز اسپانیا اعلام کرد، باشگاه فوتبال کادیز و باشگاه تراکتور برای انتقال قرضی آلوارو خیمنز تا پایان فصل به توافق رسیدند. این بازیکن فصل گذشته را به صورت قرضی در یونیون دپورتیوا لاس پالماس گذراند که با آن به لیگ بالاتر صعود کرد.

* باشگاه پاری سن ژرمن به طور رسمی از سرمربی خود پرده برداشت. لوئیز انریکه، سرمربی سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا هدایت پاریس را برعهده گرفت. قرارداد این سرمربی اسپانیایی با فرانسوی‌ها ۲ ساله است. انریکه با بارسلونا موفق شد ۳ گانه تاریخی را بدست آورد. با تیم ملی اسپانیا نیز انریکه به جمع ۴ تیم پایانی اروپا رسید و نایب قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شد.


منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha