آغاز سنجش نرخ رشد کیفیت ۵۶ قلم کالا اساسی در استان زنجان

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان، از آغاز طرح ملی سنجش نرخ رشد کیفیت ۵۶ قلم کالا یا گروه کالایی صنایع مختلف در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، صابر کاظمی با اعلام این خبر اظهار کرد: به استناد بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اندازه گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره گیری از معیارها و شاخص های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی به مراجع ذیربط و جامعه از تکالیف و وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد است.

وی تصریح کرد: با هدف ایفای این وظیفه قانونی سازمان استاندارد و به تبع آن، اداره کل استاندارد زنجان نسبت به اجرای طرح پایش و پرسشگری در زنجان اقدام کرده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه این طرح با تشکیل ستاد استانی و انتخاب ناظران و پرسشگران از کارکنان واجد شرایط در محل این اداره کل آغاز شده است، بیان کرد: در این راستا ضمن آموزش کارکنان مبنی بر حفظ کرامت انسانی در برخورد با مخاطبین، نرخ رشد کیفیت ۵۶ قلم کالا یا گروه کالایی از صنایع مختلف غذایی، فلزی و غیرفلزی مورد سنجش قرار می گیرد.

کاظمی خاطر نشان کرد: کارشناسان این اداره کل در راستای اجرای دقیق و صحیح طرح، به شناسایی درست مناطق شهری و بررسی پراکندگی مناسب در انتخاب خانوارها، اقدام کرده و با حضور در درب منازل همشهریان عزیز و همچنین مراکز خرید، ضمن پرسش از کیفیت کالاهای خریداری شده طی چند ماه اخیر، اطلاعات جمع آوری شده را به صورت بر خط برای تحلیل نهایی به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha