دیدار رئیس سازمان حج و زیارت ایران با وزیر حج و عمره عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با وزیر حج و عمره عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)سیدعباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران با توفیق بن فوزان الربیعه؛ وزیر حج و عمره عربستان سعودی دیدار و در باره موضوعات مرتبط با زائران کشورمان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

این دیدار صمیمانه در آستانه ایام تشریق و ورود زائران به مشاعر مقدسه صورت گرفت و طرفین در آن، بر خدمت‌رسانی مطلوب به ضیوف‌الرحمان تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان حج و زیارت در این نشست، خدمات صورت گرفته از سوی وزارت حج و عمره عربستان شامل صدور روادید الکترونیکی، خدمات فرودگاهی، استقبال از زائران و سایر موارد را برای زائران ایرانی، مطلوب دانست و از دست‌اندرکاران عربستان قدردانی کرد.

وزیر حج و عمره عربستان نیز ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه، حضور همه زائران ایرانی به سرزمین وحی را خوش‌آمد گفت و بر ارائه تسهیلات مطلوب به ضیوف‌الرحمان تاکید کرد.

وی همچنین نظم و انضباط سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و زائران ایرانی را مورد تحسین قرار داد.

طرفین در این دیدار موضوعات مختلف مرتبط با حج تمتع و زائران ایرانی را مورد بررسی قرار دادند.

ایام تشریق که در آن مهمترین مناسک حج تمتع انجام می‌شود، امروز دوشنبه (هشتم ذی‌الحجه به تقویم عربستان) آغاز شد و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف راه مشاعر مقدسه (صحرای عرفات، مشعر و منا) را در پیش گرفتند.

ایران امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر برای ادای مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام کرده است.

منبع:تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha