کد خبر: 200384
۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
آیا زمان سفر اربعین افزایش می یابد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ستاد اربعین کشور با هدف بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از آیین ملکوتی اربعین حسینی به دنبال افزایش مدت زمان این سفر معنوی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)، حجت الاسلام غلامرضا عادل اظهار داشت: در صورت افزایش مدت زمان سفر به عتبات عالیات برای حضور در آیین ملکوتی اربعین حسینی شرایط بهتری برای مردم و بهره مندی بیشتر زائران حسینی ایجاد خواهد شد.

اربعین امسال با مشارکت ۳۱۳ موکب در قالب‌های مختلف خدماتی به زائران حسینی می‌دهند

وی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در اربعین امسال نیز با مشارکت ۳۱۳ موکب در قالب های مختلف خدماتی به زائران حسینی ارائه خدمت خواهد کرد، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته از این تعداد ۵۰ موکب در عراق و مابقی در داخل کشور و نیز مرزهای باشماق و تمرچین، خسروی در استان کرمانشاه، مهران در ایلام، شلمچه و چذابه در خوزستان، میرجاوه و دوقارون در خراسان رضوی هم مرز با افغانستان مستقر و به زائران حسینی ارائه خدمت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در مرز بیله سوار در استان اردبیل نیز موکب‌های این سازمان مستقر خواهند شد، ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در ایام اربعین با بهره گیری از مکان های امام زادگان و بقاع متبرکه به زائران اربعین حسینی ارائه خدمت خواهند شد.

راه اندازی کمیته قرآنی برای نخستین بار در راهپیمایی اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اظهار داشت: در اربعین امسال برای نخستین بار کمیته قرآنی با هدف برگزاری برنامه های قرآنی، فرهنگی و آموزشی کوتاه مدت با حضور قاریان برجسته بین المللی قرآن کریم آغاز به کار کرده و با استقرار آنها در موکب های تعیین شده به خصوص در شهرهای مقدس نجف، کربلا، سامرا و کاظمین ارائه خدمت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فضای بیشتر به دنبال راه اندازی گروه‌های سرود نیز هستیم، افزود: از دیگر برنامه های ما ارائه خدمت از ابتدای ماه صفر به زائران حسینی به خصوص در شهرهای مقدس نجف و کربلا هستیم.

عادل ادامه داد: از دیگر برنامه های موکب‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در این ایام معنوی راه اندازی کمیته های اطلاع رسانی، تبلیغات و روابط عمومی و نیز کمیته فرهنگی و تبلیغ در قالب انجام برنامه های مختلف و اعزام مبلغین و استقرار و ارائه خدمت آنها در این موکب ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های این سازمان در موکب‌ها اسکان و پذیرایی از زائران اربعین است، گفت: ارائه خدمات درمانی و ایجاد شرایط مناسب برای اسکان زائران و پذیرایی از دیگر برنامه های این ایام به شمار می‌رود.

منبع:مشرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha