ثبت‌نام « وام ازدواج » برای فرزندان بازنشستگان کشوری

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز هشتمین دوره ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از امروز (شنبه سوم تیرماه) از طریق درگاه خدمات الکترونیک خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)مسعود خواست خدایی افزود: هشتمین دوره ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از امروز (شنبه سوم تیرماه) به صورت اینترنتی آغاز می شود و تا انتهای سال بنا به نیاز بازنشستگان به این تسهیلات به صورت مستمر قابل ثبت نام و انجام است.

خواست خدایی تاکید کرد: بازه زمانی تاریخ عقد فرزند بازنشستگان از ۲۱مردادماه ۱۴۰۰ به بعد تعیین شده و بنابراین تنها افرادی امکان ثبت درخواست و دریافت این تسهیلات را خواهند داشت که تاریخ عقدشان در این بازه زمانی باشد.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قسمت تسهیلات مالی/وام ازدواج) نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری تصویر اصل مدارک تعیین شده در سامانه اقدام کنند.

او همچنین گفت: ضروری است، متقاضیان عزیز پیش از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک شرایط و دستورالعمل مندرج در سایت را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند و سپس اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «با دستور و تاکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی، تلاش شده تا امکان ثبت نام انواع تسهیلات مالی برای بازنشستگان در طول سال فراهم شود» گفت: با تعامل و هماهنگی بانک عامل این امکان برای وام ضروری و وام حمپاد ایجاد شده بود و اکنون برای وام ازدواج فرزندان نیز عملیاتی شده است.

خواست خدایی تصریح کرد: مبلغ وام ازدواج فرزندان در این دوره، مبلغ ۳۵میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و کارمزد سالانه ۴درصد تعیین شده است. البته این مبلغ با توجه به شرایط امروز چشمگیر نیست، اما تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی این بوده تا با توجه به منابع در اختیار و تنوع تسهیلات مالی صندوق در بانک عامل، به تسهیل ازدواج فرزندان بازنشستگان عزیز کمک کند.

او با شاره به شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، یادآور شد: از جمله این شرایط می توان به این نکته اشاره کرد که تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر(همسر) تحت پوشش صندوق تعلق می گیرد یا اگر پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان ایشان پرداخت می شود.

خواست خدایی در پایان اظهارکرد: اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه‌ای که مشخصات همسر وفرزندان قید شده باشد؛ اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس وداماد) قید شده و ثبت شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته/وظیفه بگیر همسر) در سامانه ثبت نام الزامی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفتنی است، متقاضیان تحت پوشش در زمان ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی باید از روش ورود شناسایی سه عاملی (دفترکل، کد ملی و شماره حساب) استفاده کنند.

منبع:ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha