وضعیت مثال زدنی زندان های کرمان در دوران اغتشاشات

رییس کل دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در کشور گفت: وضعیت امنیت زندان های استان کرمان در دوران شیوع کرونا و نیز در دوران اغتشاشات اخیر مثال زدنی بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در آیین معارفه مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان تصریح کرد: دشمن در زمینه مدیریت افراد داخل زندان و خانواده‌ ها برنامه ریزی ویژه کرده بود اغتشاشات و ناامنی را به داخل زندان بکشاند که یک یا ۲ مورد در کشور داشتیم.

وی با اشاره به خدمات مدیر کل سابق زندان‌ های استان کرمان گفت: در اغتشاشات سال گذشته کشور شاهد پیگیری بحث حفظ امنیت و آرامش زندان‌ ها و افرادی که دستگیر می‌ شدند بودیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان کمترین درگیری را در اغتشاشات داشت و در زندان‌ های استان نیز دشمن ۱۰۰ درصد ناموفق بود، هیچ مشکلی به وجود نیامد و این جز با تلاش مدیر کل، معاونین و همکاران زندان‌ ها میسر نبود.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور طی سه سال گذشته بیان کرد: استان کرمان با جمعیت کیفری زیاد و زندان‌ های متعدد با خطرات جدی ویروس کرونا مواجه بود؛ اما با تدابیر مسئولان قضایی استان رو سفید بیرون آمد و توانستیم مساله را مدیریت کنیم.

مدیر کل سابق زندان‌ های استان کرمان نیز گفت: در طول ۲۷ ماه فعالیت در زندان‌ های استان کرمان هیچ مورد امنیتی به وجود نیامد و آرامش در زندان ها حفظ شد.

سید مجتبی حسینی افزود: با آسیب شناسی که در ابتدای کار انجام دادیم سیاست کاری خود را در محورهای برقراری تعامل سازنده بین دستگاه ها و مسئولان سازمانی و نیروهای نظامی و انتظامی گذاشتیم.

وی بیان کرد: ارتقای امنیت زندان ها، توجه به مشکلات زندانیان و خانواده آنها، ایجاد بستر تربیت زندانیان، ساماندهی قرارداد نیروهای ساعتی و شرکتی و توجه به شایسته سالاری و غیره را در دستور کار قرار داده و اجرا کردیم.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha