افزایش ۲۰ درصدی ملزومات بیماران قلبی

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی درصد قابل توجهی از ملزومات مورد نیاز بیماران قلبی را تامین کرده، است، این نهاد نقش قابل توجهی در توزیع انواع پیس میکر، ای سی دی قلبی، اکسیژناتور و سایر ملزومات مصرفی داشته و حتی در سال گذشته توزیع‌ ها ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)،سید حسین صفوی رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، در جلسه مشترک هیات امنای صرفه جویی ارزی و اداره کل تجهیزات پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم تعداد قابل توجهی تجهیزات سرمایه ‌ای مراکز درمانی دولتی و بیمارستان‌ های جدید الاحداث را تجهیز کنیم، اظهار کرد: توزیع شتاب دهنده و دستگاه ‌های مربوط به درمان بیماران مبتلا به سرطان یکی از موارد حائز اهمیت بود که در این راستا تسریع در روند درمان بیماران را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هیات امنای صرفه جویی ارزی درصد قابل توجهی از ملزومات مورد نیاز بیماران قلبی را تامین کرده، است، افزود: این نهاد نقش قابل توجهی در توزیع انواع پیس میکر، ای سی دی قلبی، اکسیژناتور و سایر ملزومات مصرفی داشته و حتی در سال گذشته توزیع‌ ها ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: در راستای کمک به بیماران نیازمند که حتی برخی از خدمات برای آنها تحت پوشش بیمه ‌ای نبود ما از منابع داخلی هیات امنای ارزی هزینه حق العمل و سایر هزینه ها را فراهم کردیم.

تامین ۲ هزار و ۶۰۰ پروتز حلزون شنوایی

صفوی با بیان اینکه رضایتمندی بیماران باعث افتخار است، ادامه داد: در حوزه کاشت حلزون شنوایی توانستیم صف انتظار این بیماران را به صفر رسانیم، در همین راستا ۲ هزار و ۶۰۰ عدد پروتز را با یاری پروردگار متعال توانستیم تامین کنیم، همچنین کودکانی را در سن مدرسه داشتیم که بنابر دلایلی شنوایی خود را از دست داده بودند بنابراین نیاز آنها را نیز احصا کردیم.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت هرچه بیشتر از بیماران، ما در تلاش هستیم تا با کمک سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی ایمپلنت گوش را فراهم کنیم که کمک بزرگی برای خانواده ‌های این عزیزان محسوب می ‌شود.

لزوم تشکیل کمیته مشترک اداره کل تجهیزات پزشکی با هیات امنای ارزی

در ادامه، جلال غفارزاده سرپرست اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز بیان کرد: طرح موضوعات مشترک با هیات امنای صرفه جویی ارزی در تسهیل در روند خدمت رسانی به بیماران بسیار موثر است و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم کمیته مشترک و همیشگی داشته باشیم.

غفارزاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر شیبانی، افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی جای مقدسی است و باید نگاه متفاوتی هم به آن داشته باشیم. حتی در مواردی دیدیم که می‌ خواهند به هیات امنای صرفه جویی ارزی آسیب بزنند، اما خوشبختانه با امکاناتی که در اختیار داریم توانستیم از ظرفیت‌ های ارزنده آن استفاده کنیم، بنابراین تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر منجر شده تا بهترین خدمات ارائه شوند.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد قدرت رگلاتوری و قدرت خرید مناسبی داشته و بالاترین استانداردها در آن وجود دارد، لذا با توجه به شناختی که در زمینه توان و تجربه از مهندس صفوی داریم، دست به دست یکدیگر می دهیم تا مسائل را به بهترین نحو برطرف کنیم.

منبع:برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha