۱۲ نفر گرفتار در سیل زنجان نجات یافتند

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۹ تیم عملیاتی هلال احمر زنجان‌ در وقوع سیل شهر زنجان و روستای دابانلو سجاس  جان ۱۲ هموطن گرفتار در سیلاب را نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ، حکمت اله هاشمی با اشاره به وقوع سیل امروز اظهار کرد: براثر بارش باران سیل آسای زنجان ساعت ۱۳:۱۰ ظهر دریافت خدمات امدادی و آبگرفتگی منازل به ندای امداد گزارش و تیم های عملیاتی اعم از سیلاب، واکنش سریع و ارزیاب برای امداد رسانی به مناطق مختلف شهر زنجان اعزام شدند.

وی افزود: هشت تیم عملیاتی در شهر زنجان متشکل از ۳۸ امدادگر و نجاتگر در کوی فرهنگ، کوی سعیدیه، اسلام آباد، دانشسرا، منطقه سیلاب، سعدی شمالی، دباغ ها، خان ناظم، شهرک های رجایی، ثمین، نانوایان، امیرکبیر، منطقه مهدیه و ساختمان استانداری اقدام به تخلیه آب و امدادرسانی کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در این عملیات ۱۷ دستگاه پمپ لجن کش و هفت دستگاه خودروی امدادی بکارگیری شد، بیان کرد: تیم های عملیاتی علاوه بر تخلیه آب منازل روستایی آب ساختمان استانداری، مسجد آقامیرزا، مسجد حضرت ولی عصر(عج) و مسجد امام حسن مجتبی(ع) را تخلیه کردند.

هاشمی با بیان اینکه علاوه بر امدادرسانی های بیان شده یک تیم امداد ونجات نیز جان هشت نفر از سرنشینان ۲ خودروی سواری گرفتار در سیلاب شهرک شهید رجایی را نجات و به مکان امن منتقل کردند، اظهار کرد: عملیات امدادرسانی با بیش از هشت ساعت تلاش بی وقفه در ۲۰:۳۶ شب به پایان رسید.

وی همچنین با اشاره به سیل روستای دابانلو سجاس در شهرستان خدابنده گفت: در این عملیات نیز یک تیم عملیاتی همراه با یک دستگاه خودروی کمک دار و ۲ دستگاه موتور لجن کش اقدام به تخلیه آب سه منزل مسکونی و نجات جان ۴ نفر گرفتار در سیل در این روستا کردند.

این مسئول خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن حوادث و بلایا می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha