امکانات و تجهیزات امدادی استان در حد ایده آل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در خصوص امکانات و تجهیزات امدادی، تجهیزات استان زنجان با سایر استان ها برابری میکند، و در حد ایده آل است، بطوری که حتی در شهرک های صنعتی نیز امکانات و تجهیزات خوبی مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،صفی اله کرامتی در حاشیه مانور اطفا حریق و امداد و نجات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴۲ مانور در سطح استان برگزار شد،اظهار کرد: اگر چنین مانورهایی برگزار نشود مدیران، کارشناسان و عوامل دخیل در زمان بحران غافلگیر می شوند.

وی با بیان اینکه از اهداف برگزاری مانور بالا بردن سطح آگاهی و سطح آمادگی دستگاه های اجرایی در مواجه با حوادث است، افزود: در خصوص آمادگی در برابر زلزله در سطح استان مانور های متعددی برگزار شد و همچنان ادامه دار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با اشاره به اینکه در هفته هلال احمر نیز،مانور دور میزی برگزار خواهد شد، بیان کرد: در این مانور مباحثی مطرح و بیان خواهد شد، برگزاری چنین مانور هایی باعث می شود که نیروهای عملیاتی در مواجه با بحران و حادثه با آمادگی بیشتر و پخته تر عمل کنند.

کرامتی با اشاره به وضعیت تجهیزات امدادی استان، خاطر نشان کرد: در سال گذشته طی پیگیری های مستمر استاندار نردبان ۳۲ متری خریداری شد و در تلاش هستیم در آینده نیز نردبان ۵۶ متری خریداری شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان نیز در خصوص امکانات و تجهیزات امدادی با سایر استان ها برابری میکند، و در حد ایده آل است، افزود: حتی در شهرک های صنعتی نیز امکانات و تجهیزات خوبی مستقر شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: طی تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته، در حال حاضر واحد صنعتی راشا کاسپین دارای خودروی اطفای حریق بسیار مدرن است که کمک بسیار زیادی برای استان و شهر است.

کرامتی با اشاره به توسعه پایگاه های امدادی در سطح استان بیان کرد: در حوزه هلال احمر ۸ پایگاه ثابت، اورژانس ۶۲ پایگاه و راهداری ۳۱ پایگاه امدادی در سطح استان وجود دارد، که متأسفانه در حوزه هلال احمر پوشش کامل برای امداد رسانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: هلال احمر در زمینه سیل و زلزله امکانات لازم را دارند، ولی در حوادث محور های مواصلاتی این مشکل کمبود پایگاه وجود دارد که می طلبد پایگاه های امدادی در نقاط حادثه خیز استان افزایش یابد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha