پیام شهدا رسیدگی به امور مردم و بار از دوش مردم برداشتن است

استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس برنامه به سمت خدا در مراسم بزرگداشت "شهید حسین بادپا" خطاب به مسئولان گفت: آن ها باید توجه کنند که پیام شهدا رسیدگی به امور مردم و بار را از دوش مردم برداشتن است؛ لذا فرمایشات رهبر معظم انقلاب شعار نیست بلکه دستورالعمل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مراسم هشتمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسن بادپا عصر پنجشنبه ۷ اردیبهشت با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، جمعی از مسئولان و عموم مردم در محل گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

حجت‌ الاسلام دکتر ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز تخریب قبرستان بقیع به دست وهابیان، بیان کرد: هم در کلام رهبر معظم انقلاب و هم در قرآن کلید واژه‌ های متعددی در خصوص شهادت وجود دارد؛ از جمله اینکه شهادت مرگ تاجرانه است، شهادت ورود به خلوت الهی است، شهادت مرگ آدم‌ های زنگ است و شهادت رسیدن به قله است.

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره توبه، گفت: نباید برای شهدا غصه خورد زیرا با وجود همه فضائلی که ذکر شده شهید غصه ندارد غبطه دارد، امام علی(ع) در زمان شهادت گفت «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَه» و این مفهوم شهادت است که ما آن را درک نمی‌کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: همانگونه که شهید سلیمانی گفت:«شرط شهید شدن، شهید بودن است» شهادت یک قله است، که دامنه دارد؛ تا از این دامنه عبور نکنیم به شهادت نمی‌ رسیم و اگر کسی از این دامنه عبور کند، حتی اگر در رختخواب هم بمیرد شهید است.

حجت‌ الاسلام رفیعی با بیان اینکه شهادت سود محض است، زیرا خداوند این معامله را تضمین می‌ کند؛ تصریح کرد: برای رسیدن به شهادت باید ۹ ویژگی داشت و توبه کردن، بنده خدا بودن، شاکر بودن، جهاد کردن، اهل رکوع و سجده بودن، اهل امر به معروف و نهی از منکر بودن و حافظ حدود الهی یعنی محرمات و واجبات بودن از ویژگی شهدا است.

وی ادامه داد: شهید نمی‌ تواند نسبت به معروف و منکر بی‌ توجه باشد؛ لذا پیروان شهدا نیز باید اینگونه باشند. بعضی‌ ها راحت فرافکنی می‌ کنند و می‌ گویند چرا در امر به معروف و نهی از منکر تنها به حجاب توجه می‌ کنید، در حالی‌ که این منکر فضای جامعه را خراب می‌ کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما باید اخلاق شهدا را در جامعه پیاده کنیم و اخلاق شهدا یعنی تواضع، فروتنی و بندگی خدا که نباید فراموش شود. در تمام وصیتنامه های شهدا به حفظ ولایت فقیه، ارزش‌ های دینی و حجاب سفارش شده و نباید بگذاریم خون شهدا پایمال شود.

حجت‌ الاسلام رفیعی در پایان خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: مسئولان نیز باید بدانند که سوء استفاده از سفره شهدا بسیار بد است و افشا خواهد شد، آن ها باید توجه کنند که پیام شهدا رسیدگی به امور مردم و بار را از دوش مردم برداشتن است؛ لذا فرمایشات رهبر معظم انقلاب شعار نیست بلکه دستورالعمل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پیام شهدا رسیدگی به امور مردم و بار از دوش مردم برداشتن است

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در حاشیه این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌ های بارز شهید حاج حسین بادپا شجاعت وی بود که در دوران دفاع مقدس و در جبهه مقاومت کاملا آشکار بود و ایشان برای کسب رضای خداوند از خیلی از موقعیت‌ ها گذشت.

وی یکی دیگر از ویژگی‌ های شهید بادپا را اخلاص عنوانو بیان کرد: ایشان واقعا به خاطر خدا از خیلی موقعیت‌ ها گذشت و در حالی که ایشان تکلیف خود را در دفاع مقدس به خوبی انجام داده بود و می‌ توانست در کنار خانواده زندگی آرامی داشته باشد، اما دغدغه و تقوای بالای وی باعث شد در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا کند.

گفتنی است؛ سردار شهید حاج حسین بادپا یار دیرین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت(س) در فرودین سال ۱۳۹۴ در مبارزه با دشمنان تکفیری در سوریه شهید و هنوز پیکر وی به وطن باز نگشته است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha