وصیت‌نامه شهدا  هر هفته برای دستگاه‌های اجرایی ارسال می شود

براساس تفاهم‌ نامه همکاری مابین اداره کل اسناد و انتشارات و مشاور امور ایثارگران سازمان اداری و استخدامی کشور برای قرائت وصیت‌نامه شهدا قبل از برگزاری جلسات در دستگاه‌های دولتی، هر هفته براساس تاریخ شهادتِ شهدا، یک وصیت‌نامه ارسال می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت،از بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، به برگزاری نمایشگاه اسناد شهدای دولت در سال جاری با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور اشاره کرد و گفت: طی دیدار با قاسم علی‌اکبری مشاور ایثارگران سازمان اداری و استخدامی کشور مقرر شد در هفته دولت، اسناد شهدای دولت طی نمایشگاه تخصصی در معرض دید عموم گذاشته شود.

رحیم نریمانی، روحیه ایثار را موتور پیشران و اهرمی اثرگذار در افزایش بهره‌وری در سیستم دولتی کشور ارزیابی کرد و افزود: در تفاهم‌نامه منعقد شده با دکتر سیدعلی تفرشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اداری و استخدامی کشور مقرر شده است در تبیین مفاهیم و شاخص‌های کارآمدی روحیه ایثار و فداکاری در سیستم دولتی کشور فعالیت‌های رسانه‌ای و پژوهشی صورت گیرد.

وی انتشار کتاب شهدا برای پنج شهید سازمان اداری و استخدامی کشور را از دیگر فعالیت‌های مشترک برشمرد و ادامه داد: امسال کتاب زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهیدان علی‌اکبر سلیمی جهرمی، حسن اثنی عشری، علی ولدی، صدرالدین نوری‌نژاد و محمدحسین موحدین توسط نشر شاهد چاپ و منتشر می شود.

نریمانی ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی جانبازان شاغل سازمان اداری استخدامی کشور را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و افزود: بر اساس دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امسال تاریخ شفاهی جانبازان عزیز نیز ثبت و ضبط خواهد شد که ثبت خاطرات جانبازان شاغل سازمان اداری و استخدامی کشور با اولویت انجام خواهد شد.

وی انجام دیدار مشترک با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را در قالب طرح سپاس از دیگر مفاد تفاهم‌نامه برشمرد و تأکید کرد: مقرر شد خانه موزه شهید رجایی با هماهنگی مشاور امور ایثارگران سازمان اداری و استخدامی مورد استفاده قرار گیرد و برنامه‌های فرهنگی در این خانه موزه پیش‌بینی و اجرا شود.

گفتنی است مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از کتابخانه تخصصی سازمان اداری و استخدامی بازدید کرد و مقرر شد کتابهای تخصصی حوزه ایثار و شهادت به این مجموعه اضافه شود.

منبع:ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha