۲۹۷ هزار ماموریت اورژانس در نوروز ۱۴۰۲

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای 297 هزار ماموریت اورژانس و 900 هزار بازرسی بهداشتی نوروزی از اقاماتگاه ها و اماکن تجاری و مسافرتی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر بهرام عین اللهی در «همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی» که در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: از 24 اسفند 1401 تا 15 فروردین 1402 تمام دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستان ها و پایگاه های اورژانس سراسر کشور آماده باش بودند.

وی افزود: در این مدت بالغ بر 160 هزار عمل جراحی در مراکز درمانی و بیمارستان ها انجام شد که فقط 35 درصد از این اعمال جراحی اورژانسی بود و انجام 65 درصد اعمال جراحی غیرضروری در ایام تعطیلات نشان از آمادگی و حضور فعالانه کادر سلامت در صحنه دارد.

وزیر بهداشت، کادر سلامت را فرشتگان نجات مردم خواند و گفت: در تعطیلات نوروز 1703 احیای قلبی انجام شد که اگر رخ نمی داد موجب فوت همین تعداد از بیماران قلبی و عروقی می شد. 27 هزار پزشک متخصص و 4500 فوق تخصص نیز در تعطیلات نوروز در بیمارستان ها آماده باش بودند.

رشد 51 درصدی مراجعات به بیمارستان ها در نوروز

دکتر عین اللهی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی ماموریت های اورژانس در تعطیلات نوروز 1402 بیان کرد: میزان مراجعه به بیمارستان ها در تعطیلات نوروز 51 درصد رشد داشت. همچنین علاوه بر 3200 پایگاه اورژانس در کشور 300 پایگاه موقت نیز توسط سازمان اورژانس برای خدمت رسانی بیشتر به مردم در این ایام راه اندازی شد.

وی با بیان این که در نوروز 146 هزار نفر به پایگاه های اورژانس مراجعه کردند و 134 هزار بیمار نیز به بیمارستان ها منتقل شدند، گفت: در تعطیلات نوروز 1402 مجموعا 4.5 میلیون مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها داشتیم و تنها 177 ماموریت توسط اورژانس هوایی انجام شد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: کادر بهداشتی ما سنگرسازان بی سنگرند و زحمات آن ها کمتر به چشم می آید و حال آن که در تعطیلات نوروز، این عزیزان ۹۰۰ هزار بازرسی و بازدید از مراکز مختلف تهیه و تولید غذا، هتل ها، رستوران ها و سایر امکان ذیربط انجام دادند.

دکتر عین اللهی اضافه کرد: 3500 مرکز تجاری و اقامتی به دلیل تخلفات مختلف پلمپ شدند و بیش از 700 تن مواد غذایی فاسد معدوم سازی و این اقدام موجب شد که خوشبختانه با وجود حجم بالای ترددها و سفرها شاهد افزایش مسمومیت غذایی در کشور نباشیم.

جزئیات خدمات سلامت در تعطیلات عید فطر

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش درباره اقدامات اورژانس در تعطیلات عید سعید فطر گفت: در مراسم نماز عید فطر امسال 74 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 3200 دستگاه موتورلانس و 1000 دستگاه آمبولانس مستقر و آماده باش خواهند بود. در تعطیلات ایام عید فطر همچنین 52 پایگاه اورژانس هوایی و 3 هزار و 160 پایگاه اورژانس آماده باش هستند.

دکتر عین اللهی با اشاره به تلاش نظام سلامت برای برگزاری هر چه باشکوهتر اربعین امسال افزود: برای مراسم اربعین امسال درصدد ایجاد مراکز و پایگاه های ثابتی در تمام مناطق مرزی هستیم که هم در زمینه خدمت رسانی به زائران و هم در موضوع گردشگری سلامت کاربرد خواهند داشت.

گفتنی است «همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی» با حضور نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رییس پلیس راهور فراجا، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی ،معاونان وزارت بهداشت و جمعی از مدیران و کادر سلامت در سالن امام جواد (ع) وزارت بهداشت برگزار و در پایان از تعدادی از خادمان سلامت در ایام نوروز تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha