نیاز مبرم استان کرمان به تمامی گروه های خونی

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان با اشاره به کمبود ذخایر خونی در این استان گفت: در حال حاضر با توجه به تعطیلات نوروزی و افزایش حوادث جاده ای نیاز مبرم به همه گروه های خونی به ویژه گروه های خونی منفی در استان داریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ایرج شکوهی گفت: با توجه به فرارسیدن ماه رمضان وکاهش اهدای خون و نیز همزمانی آن با ایام عید نوروز با کاهش جدی انواع گروه‌ های خونی به ویژه گروه های خونی منفی روبرو هستیم و در گروه خونی A+ و o+ نیز دچار کمبود هستیم؛ که نیاز به اهدای خون جدی در استان احساس می‌ شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در ایام نوروز به سبب وقوع تصادفات نیاز به گروه‌ های خونی بیشتر است، اما اهدای خون در این ایام و ایام ماه رمضان کاهش جدی نشان می‌ دهد؛ در نتیجه تعادل بین تولید و مصرف خون بهم می‌ خورد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمان خاطرنشان کرد: در تمامی ایام حتی روزهای جمعه، کلیه پایگاه‌ های انتقال خون استان؛ پایگاه مرکزی واقع در کرمان، بلوار ۲۲ بهمن از ساعت ۷:۳٠ الی ۱۳:۳٠ صبح و ۱۶:۳٠ الی ۲۲:۳٠ عصر و پایگاه های شهرستانی(سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت) از ساعت ۷:۳٠ الی ۱۳:۳٠ صبح و عصرهای زوج از ساعت ۱۷:٠٠ الی ۲۰:۳۰ آماده ارائه خدمات به هم استانی ها می باشند.

دکتر شکوهی خاطرنشان کرد: هم استانی ها می توانند از طریق سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون به آدرس Nobatdehi.ibto.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

سازمان انتقال خون استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha