احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان/ تزریق  واکسن یادآور و ماسک را جدی بگیرید!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با اشاره به اتمام تعطیلات نوروزی و همچنین افزایش مراجعین و بستری های کرونایی در استان احتمال افزایش مبتلایان به کرونا در هفته های آینده در استان دور از تصور نیست.

حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان با اشاره به افزایش مراجعین به مراکز درمانی و بستری های کرونایی از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۲۷۵ نفر مراجعه کننده به صورت سرپایی به مراکز درمانی و مراکز جامع شهری و روستایی در سطح استان مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در ایام تعطیلات نوروزی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی شاهد افزایش بیماری کرونا در استان هستیم افزود: در حال حاضر ۵۶ مورد بستری کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که احتمال افرایش مبتلایان در هفته های آینده نیز دور از تصور نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طبق یافته‌های آزمایشگاهی در شبانه روز گذشته ۷بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است افزود: از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ تاکنون در استان زنجان ۱۷۹ هزار و ۳۱۵ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بختیاری با اشاره به طبق اعلام آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت بیان کرد: شهرستان‌های‌ سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی و شهرهای، ابهر، زنجان، خرم‌دره ،خدابنده، ایجرود و طارم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ضمن یادآوری تزریق واکسن یادآور کرونا خاطر نشان کرد: ضروری است رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی مدنظر قرار گیرد و افرادی که ۶ ماه از زمان دریافت آخرین دوز واکسن کرونای آنها گذشته است، تا ۲۸ فرودین ماه سال جاری با مراجعه به یکی از مراکز و یا پایگاه های سلامت نسبت به تزریق واکسن یادآور خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha