سربازان گمنام امام زمان(عج)، مجاهدان بی نام و نشان عرصه امنیت هستند

خطیب جمعه کرمان، گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) درواقع مجاهدان بی نام عرصه، امنیت هستند، که بدون کمترین توقع امنیت را به عنوان فراگیرترین و ضروری ترین نیاز جامعه تامین می کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان، با اشاره به مناسبت نیمه شعبان و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، با تبریک این عید بزرگ، گفت: انتظار فرج، از افضل ترین اعمال می باشد و در روایت‌ ها درباره ثواب انتظار فهرج بسیار گفته شده است.

وی با تشریح شرایط در عصر غیبت، افزود: انتظار فرج به عنوان افضل اعمال بیان شده، اما به معنای واقعی این کلمه مورد غفلت واقع شده است و باید در راستای افزایش معرفت در خصوص امام زمان (عج) تلاش کنیم.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: انتظار فرج، در واقع همانا تولی و تبری، معرفت نسب به امام زمان و دعا برای فرج است.

حجت الاسلام صباحی، تصریح کرد: در روایات، مصادیقی درباره انتظار فرج ذکر شده است و انتظار فرج در زمان‌ های مختلف، نسبت به اشخاص و شرایط به گونه‌ ای متفاوت است.

وی عنوان کرد: انتظار فرج، انتشار دروس حوزوی و علوم اهل بیت (ع) است، که عارفان و پرهیزگاران در این راه و مسیر تربیت می‌ شوند و سپس در جامعه برای گسترش این علوم تلاش می کنند و این نیز کاری اساسی برای گسترش علوم الهی و اهل بیت (ع) خواهد بود.

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: دینداری در آخر الزمان، تحمل مشقت‌ ها و توجه به فرموده های امام صادق و امام باقر(ع) و تفکر در علوم و دروس اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام صباحی یادآور شد: در دوران غیبت امام عصر(عج) بحث علم و تعلیم و تربیت الهی، بدون حضور امام(ع) پیگیری می شود و سرآمد این موضوع در نجف اشرف و در جوار امام اول شیعیان است.

وی با اشاره به اینکه انتظار برای فرج مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: مردم باید در خصوص دینداری استقامت داشته باشند چرا که این مسئله باعث رستگاری انسان می‌شود.

خطیب جمعه کرمان، همچنین با تبریک میلاد امام زمان(عج)، خطاب به سربازان گمنام این حضرت اظهار داشت: نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی از امنیت جامعه پاسداری و حفاظت می کنند، اما نیروهای امنیتی، گمنام هستند و حتی شهدای این عرصه نیز در گمنامی به سر می برند.

حجت الاسلام صباحی، ابراز داشت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در واقع مجاهدان بی نام عرصه، امنیت هستند، که بدون کمترین توقع امنیت را به عنوان فراگیرترین و ضروری ترین نیاز جامعه تامین می کنند.

وی همچنین با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به گسترش فضای مجازی به عنوان ابزاری در اختیار همگان اشاره و تاکید کرد: با وجود فضای مجازی این روزها فاصله ای بین انسان ها نیست، اما همه بویژه جوانان باید مراقب همنشینی و ارتباطات خود در این عرصه باشیم تا درگیر ارتباط با اهل معصیت نشویم.

خطیب جمعه کرمان، گفت: یکی از حسرت‌ هایی که ما در این سن بزرگسالی داریم، این است که چرا با برخی از بزرگان ننشستیم و از تجاربشان بهره نبردیم.

حجت الاسلام صباحی، بیان کرد: جوانان قلبی صاف و پاک دارند و تزاحمات قلبی ندارند و همین موارد باعث شده است که انسانی شدید الانفعال هستند و به سرعت تحت تاثیر محیط و اطرافیان قرار می‌ گیرند؛ بنابراین باید مواظب معاشرت ها باشند. جوانان باید با افراد درستکار معاشرت کنند چرا که از آنها تأثیر می‌ گیرند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و درختکاری بر فرهنگ صیانت از محیط زیست تاکید و تصریح کرد: باتوجه به مشکلات کنونی جامعه این موضوع بسیار اهمیت دارد.

خطیب جمعه کرمان، با اشاره به روز طبیعت به مردم، توصیه کرد: اگر به اندازه کاشتن یک درخت فرصت دارید، حتما این کار را انجام دهید و دریغ نکنید؛ چرا که بسیار ثواب دنیوی و اخروی برایتان خواهد داشت.

حجت الاسلام صباحی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار کرد: باید درختکاری را مورد توجه ویژه قرار دهیم،چرا که توجه به محیط زیست بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه باید تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات کنونی باید فرهنگ صیانت از محیط زیست در جامعه تقویت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha