حجاب ضامن امنیت و صیانت زن در عرصه های مختلف است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، گفت: حجاب برای حضور زن در جامعه است و مجوز صادر کند که زن در اوج پاکدامنی و وقار سهم خود را در جامعه ایفا کند؛ حجاب ضامن امنیت و صیانت زن در عرصه های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن‌ علیدادی‌ سلیمانی، در خطبه‌ های نماز جمعه کرمان که مصادف با عید غدیر بود، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: توصیه به تقوا در روز جمعه برای این است که در تمام طول هفته مراقب باشیم؛ تا در تمام صحنه‌ ها رضایت خداوند را جلب کنیم.

وی با بیان اینکه خداترسی با دیگر ترس‌ های زندگی متفاوت است، افزود: در دنیا اگر از چیزی بترسیم از آن فاصله می‌ گیریم؛ اما هر اندازه خداترسی بیشتر باشد به خداوند نزدیکتر می‌ شویم و قرب به خدا پیدا می‌ کنیم و مسیر قرب به خدا ترس از خداوند است.
امام جمعه کرمان با قرائت آیه ۲۳ سوره زمر و بیان اینکه ترس از خداوند سبب می‌ شود یک حالت نرمش در مقابل دستورات الهی و پذیرش حق در انسان شکل بگیرد، اظهار کرد: انسان زمانی که به حکم خداوند رسید در برابر حق تسلیم محض است. ترس از خداوند مقدمه معرفت خداوند است و در منازل سلوک الی الله خداترسی منزل مهمی است.
وی اندیشه در ذات حق را یکی از عوامل خداترسی دانست و ادامه داد: زمانی که خداترسی به مرحله‌ ای رسید؛ که آدمی خداوند را باور کرد همواره در تمام صحنه‌ های زندگی به یاد خداوند است و زندگی حضرت موسی(ع) که آیات قرآن به آن پرداخته شده است نمونه‌ ای از خداترسی و قرب به خداوند است.
حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، گفت: خداترسی زمینه قرب الهی و حضرت موسی علیه السلام مصداق خداترسی و قرب به خدا است و خداترسی یکی از منازل مهم در سلوک الی الله است؛ زیرا از خدا می ترسیم تا مسئولیت بیشتر پیدا کنیم.
حجت‌ الاسلام علیدادی‌ سلیمانی با تأکید بر اینکه باید از حق دفاع کرد و آن را کتمان نکرد، گفت: طبق گفته پیامبر(ص) پیشگامان تقرب الهی سه ویژگی دارند. آنها در برابر حق تسلیم هستند؛ وقتی حق را از آنها طلب کنند حتماً اظهار می‌ کنند و در زمان قضاوت خود را جای دیگران قرار می‌ دهند.
حجت‌ الاسلام علیدادی‌ سلیمانی با تبریک عید غدیر اظهار کرد: شیعه کسی است که پیرو امام علی(ع) باشد و این پیروی تنها در شعار و علاقه درونی خلاصه نمی‌ شود؛ بلکه به معنای پیروی عملی از امام علی(ع) در همه امور است.
وی با بیان اینکه در متون دینی از عید غدیر به عنوان اشرف‌ الاعیاد و عید اکبر یاد شده و غدیر روز اعظم است، در مورد فلسفه این نامگذاری، افزود: عید مظهر شادی است و در عید غدیر هدیه بزرگی از جانب خداوند توسط پیامبر(ص) به انسان داده شد. اعیاد دیگر زمانی معنا می‌ یابند که جامعه اسلامی تحت مدیریت امام معصوم حرکت کند و عید غدیر روز عمل به پیمان پیامبر(ص) است که از انسان پیمان گرفت امامت امتداد رسالت و نبوت است.
نماینده ولی‌ فقیه در استان ادامه داد: مدیریت جامعه باید به دست شخصیتی معصوم باشد که همه دغدغه او هدایت بشریت است، به اهمیت دلیل غدیر روز یأس کفار و تکمیل دین نامیده شد، زیرا در این روز حجت بر مسلمانان تمام شد. لذا شیعیان در همه گفتار و رفتار خود باید به غدیر و پیام غدیر عمل کنند.

وی به همین مناسبت اظهار کرد: شیعه در متون ما یعنی کسی که علی علیه السلام را مشایعت می کند و پیرو ایشان است؛ نه فقط در شعار و علاقه که همراهی با علی علیه السلام یعنی در عمل باید پیرو بود.

امام جمعه کرمان علت شادی و نشاط در جشن‌ هایی چون عیدغدیر را مورد بحث قرار داد و گفت: تعبیر روایات در اکبریت و اعظمیت این عید برای آن است که یکی از انبیای الهی از آزمون مهمی بیرون آمده است؛ زیرا هدیه بزرگی از جانب خداوند به انسانیت توسط نبی مکرم اسلام داده شده و علاوه بر این یک معنای عید بازگشت به فطرت و انسانیت و پاکی و طهارت و هدایت است.

وی با بیان اینکه وجود اعیاد دیگر وابسته به عید غدیر است و اعیاد دیگر زمانی معنا می یابد که جامعه اسلامی تحت مدیریت امام معصوم جامعه حرکت کند؛ افزود: غدیر روز عمل و عهد و پیمان با نبی مکرم است و امامت و ولایت امتداد نبوت و رسالت است و مدیریت جامعه باید دست انسان معصوم و شخصیتی باشد که همه هم و غم او هدایت بشریت است لذا روزعید غدیر روز یاس کفار و تکمیل دین نامیده شد زیرا حجت بر مسلمانان تمام شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در این روز علی علیه‌ السلام به عنوان شخصیت ممتاز و بی نظیر پس از پیامبر پا به عرصه امامت گذاشت و این از اتفاقات بزرگ تاریخ انسانیت پس از نبوت انبیا است, تا خط نبوت و رسالت استمرار داشته باشد.

وی افزود: انقلاب با قدرت و تکیه بر خداوند توانست پیروزی های مختلفی در صحنه های جهانی به دست بیاورد و امروز در اوج اقتدار حرف خود را در دنیا مستقل بیان و از مواضع حق خود دفاع می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان سپس با تبریک فرا رسیدن ولادت امام موسی کاظم علیه السلام؛ به کشف کودتای آمریکایی در سال ۵۹ اشاره و اظهار کرد: آمریکایی ها خواب دیده بودند با این کودتا انقلاب را شکست داده و کشور را اشغال خواهند کرد اما کشف کودتا نشان داد انقلاب و یاران انقلاب مراقب هستند و حتی کسانی را که فکر می کردند در نقشه کودتا برای آنان عملیات انجام می دهند یاران انقلاب هستند و آن خبر مهم را به مسئولان خواهند رساند.
وی، با اشاره به کودتای نافرجام آمریکا در سال ۱۳۵۹، اظهار کرد: کشف این کودتا نشان داد که انقلاب و یاران انقلاب مراقب هستند اما آمریکا دست نکشید و توطئه‌ ها یکی پس از دیگری انجام شد؛ اما انقلاب و نظام اسلامی با قدرت، منطق و توکل توانست پیروزی‌ های مختلفی در صحنه‌ های جهانی به دست آورد و امروز در اوج قدرت از مواضع حق خود دفاع کند.

ام جمعه کرمان با اشاره به سالروز کشف حجاب و بیان این نکته که سردمدار کشف رسمی حجاب در تاریخ معاصر رضاخان قلدر است؛ با طرح چرایی مخالف استعمار با حجاب و عفاف؛ تصریح کرد: حجاب و عفاف دو زینت گران‌ سنگ برای زن در جامعه است و هم به لحاظ تاریخی مردم ایران همیشه به خصوص خانم ها حجاب داشتند و هم دستور اکید دینی است.

وی حجاب و عفاف را نشانه حضور زن در جامعه دانست و گفت: عفاف و حجاب برای آن است که زن در جامعه حضور پیدا کرده و فعالیت های موثر اجتماعی انجام دهد، زیرا اگر قرار بود در خانه بماند نیازی به حجاب نداشت، در حالیکه دشمنان با تبلیغات بالعکس جامعه اسلامی و مسلمان را متهم به ممانعت از حضور زن در اجتماع می کنند.

حجت‌ الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: حجاب برای حضور زن در جامعه است و مجوز صادر کند که زن در اوج پاکدامنی و وقار سهم خود را در جامعه ایفا کند؛ حجاب ضامن امنیت و صیانت زن در عرصه های مختلف است، لذا کسانی که در تاریخ بر طبل کشف حجاب کوبیدند یا از سر نادانی بود و پشت صحنه را نمی دانستند یا به دلیل هوی و هوس است.

وی گفت: زن در نگاه دینی موظف است زیبایی های خود را صیانت کند تا هر هرزه ای در مقابل دید او قرار نگیرد زیرا جامعه دینی عفیف و باحجاب است لذا آنها که بر طبل کشف حجاب می کوبند یا نمی دانند و تحلیل درستی از زن و جایگاه و عفت و اثر آن در سلامت جامعه ندارند یا دنبال هوی و هوس هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز امیدواری کرد: در جریان هجمه ماه‌ های اخیر به حجاب در ماه های اخیر، مردم با درایت و فهم بالا دشمن را ناکام بگذارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با گرامیداشت روز عفاف و حجاب و قیام مردم مشهد در برابر کشف حجاب، با طرح این سؤال که چرا استعمار با حجاب و عفاف مخالف است، گفت: حجاب و عفاف دو زینت ارزشمند برای زن در جامعه هستند. مردم ایران در طول تاریخ همواره حجاب داشته‌ اند و حجاب دستور مورد تأکید دین و نشان از حضور زن در جامعه است تا زن بتواند فعالیت‌ های اجتماعی مؤثر را در جامعه انجام دهد.
وی افزود: اینکه جامعه اسلامی و مسلمانان را متهم می‌کنند که حجاب مخالف حضور بانوان در جامعه است، در واقع تبلیغات دشمن است در حالی که حجاب برای حضور زنان در جامعه است و دین برای اینکه زنان در اوج پاکدامنی و وقار نقش خود را در جامعه ایفا کند، دستور به حجاب داد.
خطیب جمعه کرمان، یادآور شد: حجاب ضمانت امنیت زنان است و کسانی که درطول تاریخ بر طبل کشف حجاب کوبیدند؛ یا از سر نادانی بوده و یا به دلیل هوی و هوس این کار را انجام دادند. لذا امیدواریم مردم در هجمه‌ ای که امروز نسبت به حجاب وجود دارد با درایت دشمن را ناکام بگذارند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به آغاز جنگ ۳۳ روزه لبنان و نقش شهید سلیمانی در این جنگ، تصریح کرد: امروز نیز جهان اسلام همچنان گرفتار این رژیم جعلی و غاصب است. اسرائیلی‌ ها خانه‌ های مردم را به آتش می‌ کشند و مردم را قتل عام می‌ کنند و ناجوانمردانه و در حرکت‌ های ضد انسانی هر روز علیه فلسطین نقشه‌ ای دارند.

وی ادامه داد: جهان اسلام همچنان گرفتار این رژیم جعلی و غاصب است و امروز شاهد جنایات اردوگاه جنین و به آتش کشیدن خانه ها و آدم ها هستیم و در حالیکه صدای دفاع از حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده با حضور ظالمانه در فلسطین اشغالی انسان ها را به خاک و خون می کشند اما مقاومت باید همچنان ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم جهان اسلام و فلسطین به زودی به پیروزی کامل برسد که آثار آن کاملاً نمایان است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha