بانوان زنجانی نقش موثری در هدایت انقلاب داشتند

فعال فرهنگی و انقلابی و راوی جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس گفت: زنجان شهر بانوانی بوده است که پشت انقلاب بوده و نقش موثری در هدایت انقلاب داشتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان؛ حاج‌حسین محمدی؛ فعال فرهنگی و انقلابی و راوی جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس در نشست پژوهشی «بررسی نقش زنان پیشرو در جریان‌سازی انقلاب اسلامی با محوریت فعالیت‌های انقلابی شهیده «فهیمه سیاری»» با اشاره به نقش زنان در زمان پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: از بارزترین نقش زن می‌توان به زحمات حضرت خدیجه برای اسلام اشاره کرد که این زحمات سرانجام موجب شکل‌گیری دین اسلام شد.

وی با بیان اینکه نقش زنان همواره برای همه به خصوص دشمنان مهم بوده‌است، افزود: وجود اتفاقاتی در تاریخ همچون نزول وحی به مادر حضرت موسی و عیسی(ع) قبل از خودشان نشان دهنده این است که نقش زن در خلقت بسیار مهم بوده است.

فعال فرهنگی و انقلابی، همچنین یادآور شد: زنجان شهر بانوانی بوده است که پشت انقلاب بوده و نقش موثری در هدایت انقلاب داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید فهیمه سیاری اولین شهیده زنجانی و اولین شهیدی بودند که برای تبلیغ به کردستان رفتند، خاطرنشان کرد: شهید سیاری از زنان بارز و فعال زنجانی بودند که به عنوان مُبلغ راهی کردستان شده و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

این فعال فرهنگی و انقلابی با بیان اینکه اولین راهپیمایی کشوری را زنان زنجانی برگزار کردند و وحشتی که گاردی‌ها از زنجان داشتند موجب شد تا تعرضی به راهپیمایی صورت نگیرد، تصریح کرد: حضور غواصان زنجانی در عملیات‌های مهم‌ثمره مادرانی است که غواصان را تربیت نموده بودند.


شهید فهیمه سیاری پرچم دار راهپیمایی بانوان زنجانی در انقلاب

در ادامه فریبا سیاری از زنان پیشرو در انقلاب اسلامی نیز گفت: وجود آیت‌الله زنجانی موجب شده بود زنجان شهر مذهبی باشد که بعد از کشف حجاب، تنها شهری که در آن افراد بی‌حجابی وجود نداشتند، شهر زنجان بود.

وی ادامه داد: در اولین راهپیمایی زنان در زنجان شهید سیاری پرچم را به دست گرفتند و از مسجد خارج شدند و جلوداری راهپیمایی زنان را انجام دادند.

سیاری با بیان اینکه فردای راهپیمایی زنان در زنجان روزنامه کیهان اعلام کرد که زنان زنجانی اولین راهپیمایی انقلابی را برپا کردند، خاطرنشان شد: وقتی که کردستان از قم امداد می‌طلبد شهید «فهیمه سیاری» نیز برای حضور داوطلب و به عنوان مبلغ به کردستان اعزام می‌شوند، در مسیر شهید سیاری شروع به تلاوت قرآن می‌کنند و ماشین آنها به رگبار بسته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha