حل معضل هدر رفت انرژی با بکارگیری شیشه‌های اکواِستار

مدیر توسعه فروش یک شرکت دانش بنیان بهترین و به روزترین تکنولوژی دنیا در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی، لایه گذاری شیشه‌های فلوت توسط ذرات مشتق شده از فلز و سرامیک است که با شیشه‌هایی تحت عنوان اکواستار روانه بازار می‌شود.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،مهندس مهرداد کریمی اصل مدیر استراتژی و توسعه فروش یک شرکت دانش بنیان در مورد کاهش مصرف انرژی در ساختمان با کاربرد نانو ذرات در پنجره‌ها بیان کرد: بهترین و به روزترین تکنولوژی دنیا در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی، لایه گذاری شیشه‌های فلوت توسط نانوذرات است. در این حوزه ۲ خط بزرگ در شرکت راه اندازی شده و با توجه به لایه گذاری ذرات مشتق شده از فلز و سرامیک، شیشه‌هایی تحت عنوان اکواستار به بازار عرضه شده و خط سوم آن نیز در حال راه اندازی است.

وی ادامه داد: ذرات موجود در شیشه‌ها موجب می‌شوند که انرژی گرمایی بیرون توسط خورشید و انرژی گرمایی تولیدشده در داخل منازل به مرحله اول خود برمی گردند به این معنا که هم در زمستان یک آسایش حرارتی با ذخیره گرما در منزل به وجود می‌آید و هم در تابستان آسایش حرارتی از جهت جلوگیری از ورود گرمای خورشید ایجاد خواهد شد.

کریمی اصل با اشاره به حل معضل انرژی در دنیا با راه حل فوق خاطرنشان کرد: استفاده از این راه حل به دلیل بکارگیری راه حلهای به روز جهانی و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی بوده است. این تکنولوژی تا حدودی در ایران بومی سازی شده و بسیاری از تجهیزات آن در داخل حل می‌شود.

مدیر استراتژی و توسعه فروش یک شرکت دانش بنیان ۳۰ درصد از هدررفت انرژی را از طریق پنجره‌ها دانست و گفت: انتظار می‌رود ارگانها و سازمانها متولی، استفاده از این شیشه‌ها را برای ساختمانهای تجاری، اداری و مسکونی الزامی کنند.

وی همچنین پیرامون تعامل این شرکت دانش بنیان با سازمان نظام مهندسی بیان کرد: جلسات متعددی با سازمان نظام مهندسی و شهرداری استانهای مختلف برگزار کردیم اما الزام قوانین به گونه‌ای نیست که این محصول مورد استفاده قرار گیرد لذ اگر الزام قوانین وجود داشته باشد، مصرف این محصول زیاد خواهد بود.

به گفته کریمی اصل قیمت واردات این محصول بسیار بالاست که با بومی سازی قیمت آن بین ۱/۰ تا ۸/۱ کاهش یافته است و محصول به قدری رقابتی شده که خواهان زیادی برای صادرات دارد و به ۱۰ الی ۱۲ کشور صادر می‌شود.

این مدیر با ابراز تمایل نسبت به انجام کارهای مشارکتی در حوزه ساختمان سازی گفت: یک مرکز نوآوری با هدف ارتباط بین شتاب دهنده‌ها و شرکتهای دانش بنیان در دانشگاه علم و صنعت راه اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha