کلاهبرداری میلیاردی از طریق شرکت صوری در کرمان

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از دستگیری یک متهم به جرم ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری از طریق راه اندازی شرکت صوری و تبلیغات کذب در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ "یدالله حسن پور" گفت: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم با ادعای داشتن شرکت سرمایه گذاری اقدام به تشکیل پرونده تسهیلاتی بی اعتبار و اخذ وجوه، اسناد تجاری و اسناد وسایل نقلیه از مراجعه کنندگان با وعده های واهی افزایش سرمایه و سود آنان کرده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی این پرونده مشخص شد؛ متهم با دایر کردن شرکت صوری در زمینه پرداخت وام با تشکیل پرونده و دریافت نصف مبلغ از مشتریان، مدارک آنها اعم از چک، سفته و دیگر مدارک هویتی را دریافت و به این شیوه از آنان کلاهبرداری می کرده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان، تصریح کرد: در این راستا کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات تکمیلی از شاکی و جمع آوری مدارک و مستندات بعدی متهم مورد نظر را شناسایی و این فرد را با انجام اقدامات اطلاعاتی دستگیر کردند.

سرهنگ حسن پور با اشاره به کشف مدارک و اوراق زیادی در رابطه با خرید و فروش وام از مخفیگاه این متهم بیان داشت: این متهم در بازجویی های انجام شده به کلاهبرداری از شهروندان با وعده های فریبنده اقرار کرد و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با هدف پیشگیری از وقوع کلاهبردای و جرائم مشابه به عموم شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام هرگونه معامله، نسبت به احراز هویت و حصول اطمینان از فروشنده و کالای خریداری شده اقدام و پس از استعلام دقیق و تحقیقات همه جانبه اقدام به خرید کرده و هرگونه مورد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

پلیس کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha