نبود بودجه علت توقف کاوش های باستان شناسی در استان کرمان

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان با اشاره به کاوش‌ های باستان‌ شناسی در این استان گفت: به‌ علت تخصیص نیافتن بودجه، در سال جاری کاوش‌ های باستان‌ شناسی در این استان انجام نمی‌ شود.

http://tebna.irبه گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی شفیعی با اشاره به از سرگیری عملیات ساخت "موزه منطقه‌ ای جیرفت"، گفت: از محل اعتبارات سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد ریال برای ادامه ساخت این موزه تخصیص داده شد، که کار در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: برای تکمیل موزه جیرفت قول اختصاص ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌ جمهوری به استان داده شده است، که منتظر ابلاغ این اعتبار هستیم.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان به کاوش‌ های باستان‌ شناسی در این استان اشاره و اظهار کرد: به‌ علت تخصیص نیافتن بودجه، در سال جاری کاوش‌ های باستان‌ شناسی در این استان انجام نمی‌ شود.

شفیعی ابراز داشت: برای آغاز یک فصل و دوره باستان‌ شناسی نیاز به بودجه داریم و قرار است از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری مبلغی برای سامان‌ دهی محوطه "کنار صندل جیرفت" پرداخت شود، که منتظر ابلاغ آن هستیم.

وی تصریح کرد: کاوش‌ های باستان‌ شناسی اعتبار دائمی ندارد و برای تامین هزینه‌ های کاوش و حفاظت از آثار کشف شده، نیاز به اعتبار است که در حال حاضر به دلیل نبود آن، برنامه خاصی برای کاوش‌ های جدید نداریم.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان بیان کرد: در سال‌ های گذشته کاوش‌ های مشترک خوبی بین "دانشگاه‌ توبینگن آلمان" و "دانشگاه جیرفت" انجام شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک پژوهش‌ های لایه‌ نگاری با همکاری دفتر باستان‌ شناسی دانشگاه جیرفت در یکی از محوطه‌ های باستانی این منطقه انجام می‌ شود.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha