اتمام فاز اول عملیات بهسازی کاشی‌ کاری گنبد شاه نعمت‌ الله ولی ماهان

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از اتمام عملیات بهسازی و مرمت کاشی‌کاری گنبد شاه نعمت‌ الله ولی ماهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی شفیعی با بیان اینکه طرح مرمت کاشی‌ کاری گنبد شاه نعمت‌ الله ولی که از مهرماه سالجاری آغاز شده بود به اتمام رسید، بیان کرد: بخشی از کاشی‌ کاری گنبد شاه نعمت‌ الله ولی در بارندگی سال اخیر دچار آسیب شده و فرو ریخته بود، که در این عملیات مرمتی ابتدا کاشی‌ های فرو ریخته مرمت شد و سپس بخش‌ های دیگر گنبد نیز در چند فاز مورد بهسازی و مرمت قرار گرفت.

وی افزود: قطعات و ترک‌ بندی آسیب دیده گنبد مذکور توسط معماران و استادکاران کرمانی آماده و بر روی سطح خارجی گنبد نصب شده است.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای فاز دوم این عملیات مرمتی اعتبار در نظر گرفته شده است، که با تخصیص آن عملیات بهسازی و استحکام‌ بخشی سایر قسمت‌ های گنبد شاه نعمت‌ الله ولی آغاز می‌ شود و امیدواریم اداره‌ کل اوقاف استان کرمان در این مسیر اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی را همراهی کند.

اداره کل میراث فرهنگی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha