تزریق بیش از ٣٧ هزار دُز واکسن به اتباع استان خراسان رضوی

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شروع واکسیناسیون سل تاکنون ۳۷ هزار ۶۰۰ دُز واکسن سل به اتباع استان تزریق شده است که ۳۱ درصد گروه سنی هدف را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر ناصر امینی اظهار کرد: جمعیت گروه هدف و مشمول دریافت واکسن سل از بدو تولد تا ۱۵ سال هستند که تعداد آنان در اتباع ۱۲۰ هزار نفر است و هم‌اکنون ۳۱ درصد گروه سنی هدف در اتباع تحت پوشش واکسیناسیون سل قرار گرفته‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به سل اتباع خارجی هستند و افرادی که جدیدالورود هستند باید در این زمینه شناسایی شوند تا بیماری گسترش پیدا نکند، تمامی افراد بالای ۱۲ سال گروه هدف در بیماری سل هستند و از اوایل بهمن ماه برای مناطقی که اتباع غیرایرانی بیشتر ساکن هستند اقناع‌سازی اولیه صورت می‌گیرد تا به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

دکتر امینی اضافه کرد: واکسیناسیون انجام و دو نمونه خلط گرفته می‌شود و رادیوگرافی، درمان و ویزیت به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که میزان واکسن پولیو یا فلج اطفال انجام شده در بین افراد ایرانی ۹۵ درصد و در اتباع خارجی ۹۴.۲۵ درصد و واکسن MMR۱ نیز در بین ایرانی‌ها ۹۶ درصد و بین اتباع هم ۹۳ درصد بوده است، تاکید کرد: همچنین واکسن MMR۲ که در ۱۸ ماهگی تلقیح می‌شود بین ایرانی‌ها ۹۶ درصد و بین اتباع ۸۴ درصد است که اختلاف زیادی دارد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص اهمیت دریافت دُز یادآور واکسن کرونا، گفت: ما در این روزها که خطرات موج هشتم بحران کرونا را حس می‌کنیم تاکید ویژه بر انجام واکسیناسیون دُز یادآور در تمامی افراد بالای ۱۸ سالی که ۶ ماه از زمان دریافت آخرین دُزشان گذشته داریم تا که خودشان و اطرافیانشان از آسیب‌های موج جدید به‌دور بمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha